woensdag 7 mei 2008

Intensieve duurtraining D2, 43.8 km, 1 uur 20 minuten, 32.8 km/u

Nachtdienst gehad en ongeveer om 13:00 wakker geworden, niet echt lang geslapen dus.
De deurbel gaat en er wordt een pakje afgeleverd van futurumshop, het is mijn nieuwe setje van CSC dat ik onlangs besteld had.
Het is echt nodig want de zeem van mijn vorige broek was helemaal op, misschien daarom wel de problemen met mijn zitvlak.
Ik bel nog ff naar de huisarts en hoor dat ik inderdaad pas volgende week donderdag terecht kan in het ziekenhuis voor een echografie.
Ik laat Tilff bastogne Tilff aankomend weekend dus maar schieten want hele lange ritten kan ik beter even vermijden volgens de huisarts. Die week daarop staat Limburgs Mooiste op het programma (200 km) dus flink wat uurtjes in het zadel. De zwelling is nu in ieder geval wel al een stuk minder dus wat dat betreft mag ik niet klagen. Vandaag staat er een training op het programma met 5 x 30 seconden maximaal rijden (sprinten eigenlijk) met tussenpozen van drie minuten. Ik besluit om deze training vandaag niet te doen, na een nachtdienst gaat dat meestal niet zo lekker. Ik besluit om een wat intensievere duurtraining te rijden. Rond 15:45 klik ik in de pedalen en rij richting de brug van Sas van Gent. Mijn hartslagmeter weigert even en ik moet even stoppen. Het is zo warm dat ik mijn borst en hartslagmeter even opnieuw nat moet maken.
Nu werkt ie weer perfect, ik fiets naar beneden en volg mijn weg langs het kanaal richting Outokumpu (mijn werk) ik sla rechtsaf richting de tractaatweg. Bij de stoplichten steek ik de tractaatweg over en volg ik mijn weg over de eversdam richting Zuiddorpe. Dit alles rustig in D1 om op te warmen. In Zuiddorpe aangekomen hoor ik een vreemd getik achter me, ik kijk even naar mijn derailleur en zie dat ik te maken heb met een wieltjeszuiger. Heb ik eigenlijk totaal geen zin in maar ik blijf gewoon mijn zelfde tempo rijden en versnel een klein beetje richting de rotonde van axel. De wieltjeszuiger gaat gelukkig rechtdoor en ik sla rechtsaf langs de autoweg richting Hulst.
Direct duikt er een andere fietser in mijn wiel, tjonge jonge weer al een wieltjeszuiger wat is dat toch vandaag. Er staat een behoorlijk stevig windje op de kop richting Hulst en ik verhoog mijn tempo en dus ook mijn hartslag om een wat intensiever blok te rijden. Ik rij tussen de 31 en 33 km/u tegen de wind en de fietser blijft lekker achter me hangen, van overnemen is geen sprake. Ik hoor hem af en toe wat rochelen en kuchen maar kijk niet achterom. Even denk ik wat op te schakelen en te versnellen want ik baal gewoon van wieltjeszuigers maar dat zou mijn training verpesten.
Hij blijft in mijn wiel hangen tot absdale en daar sla ik rechtsaf richting heikant. In tegenstelling tot de andere zuiger bedankt deze persoon me netjes en vervolgd zijn weg richting Hulst. Via Heikant fiets ik weer naar Koewacht waar ik per ongeluk twee keer op het verkeerde knopje druk van de polar zodat de training opnieuw gestart wordt. dom dom maar dan maar twee files het is niet anders.
Via koewacht terug naar Zuiddorpe, de snelheid zit er nu behoorlijk in (tussen de 37 en de 40 per uur) en ik blijf netjes in D2 rijden.
Ik rij via axel weer naar de tractaat weg en steek deze weg weer over. Duik het zelfde stukje polder in als de heenweg (om de slechte graafjansdijk) te vermijden en vervolg mijn weg langs het kanaal terug naar Sas van Gent. Ik zet aan voor een kort sprintje en merk dat het een goed plan was om de sprinttraining over te slaan vandaag. De teller tikt even de 56.1 km/u aan maar echt veel snee zit er niet op vandaag. De Polar Cs 400 wat verder een prachtig apparaat is overigens heeft wel een nadeel vind ik. Hij registreert de gegevens om de 5 seconden, vandaar dat ik soms de pieksnelheden niet terug zie in de software. Je kan hem wel elke seconde laten registreren maar dan kun je maar maximaal ongeveer 4 uur opslaan en dan geeft hij full memory aan. Toch jammer maar het is niet anders. Als hij om de 5 seconden registreert, zoals nu kan hij 22 uur training opslaan dus dat is geen enkel probleem gelukkig. Ik laat de hartslag wat zakken en zie dat ik zo voor de brug sta. Ik sta nog even op de pedalen als ik de korte helling neem vanaf de zijkant en komt tot stilstand voor de slagboom van de brug. Ik sluit de training maar af en wacht geduldig af tot de brug weer open gaat. Eerste file 30.4 km/u, tweede file 35.9 km/u maakt samen een gemiddelde van 32.82 km/u.
Lekker douchen en dan de barbeque aanslingeren (want ik moet goed eten van mijn vader) Toch pa?? hahaha.

Geen opmerkingen: