zaterdag 28 juni 2008

Duurtraining D1, 60.9 km, 1 uur 58 minuten, 30.8 km/u

De laatste training op de fiets hier in de polder. Na het werk direct op de fiets gestapt om nog 2 uurtjes rustig rond te rijden op mijn vaste trainingsrondje. Er staat veel wind vandaag maar ik heb er eigenlijk totaal geen last van. Tegen de wind in draai ik een zwaar verzet om nog wat kracht te trainen. Tijdens de rondjes schakel ik vrij veel heen en weer om zeker te weten of alles nog goed werkt na het vervangen van de ketting en het opnieuw afstellen. Schakelen blijft perfect gaan maar net als gisteren maakt de ketting wel meer geluid als anders op een aantal kransjes. Ik ben echt een pietje precies wat dat betreft een kleine verandering zorgt bij mij al voor irritatie. Toch nog ff alles goed nagekeken maar alles ziet er verder perfect uit. Op het binnenblad hoor je nagenoeg niets op alle kransjes, morgen maak ik de ketting nog eens goed schoon en probeer het dan nog even uit.

Ondanks dat ik de vroegedienst heb gehad en afgelopen nacht weinig heb geslapen voel ik me goed en sterk op de fiets. De benen voelen zeer goed aan en de hartslag is ook in volle tegenwind zonder moeite onder controle te krijgen in D1. Kortom het ziet er goed uit en in principe zitten de trainingen er nu op. Terugkijkend naar de afgelopen maanden mag ik niet klagen betreft de trainingen. Ik heb buiten een griepje van een week eigenlijk weinig tegenslagen gehad. In februari had ik even een tijdje last van mijn linker knieholte maar kon wel gewoon door blijven fietsen. Heb wel twee weken flink pijn gehad en wat minder kunnen fietsen, achteraf bleek mijn zadel van mijn Cervélo gewoon een paar mm te hoog te staan waardoor mijn spier in de knieholte werd overstrekt. Nadat het zadel perfect afgesteld was, was ook de pijn direct verdwenen. Ook nog even last gehad van mijn zitvlak (flinke bobbel op linkerbil) na de grenslandklassieker maar ik kon wel gewoon verder trainen, bobbel en de pijn is uiteindelijk gelukkig vanzelf weg gegaan.

mijn doelstelling betreft de trainingskilometers heb ik zoals ik eergisteren al zei intussen gehaald en dat moet in principe genoeg zijn om de marmotte fatsoenlijk uit te kunnen rijden. Uitrijden blijft het voornamelijkste doel maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat de tijd niet uit maakt. 8:49 is in mijn categorie de tijd om goud te halen en dat is uiteindelijk toch mijn minimale doelstelling geworden. Alles daaronder zou helemaal geweldig zijn maar als ik goud rij ben ik meer dan tevreden. Lukt het niet dan zal ik hier uiteraard teleurgesteld over zijn als ik geen tegenslagen heb gehad tenminste. De vorm van de dag zal ook bepalend zijn voor een goed resultaat dat is het nadeel van werken naar 1 specifiek doel. Je moet net die dag kunnen pieken en alles moet verder mee zitten natuurlijk zo ook de omstandigheden.
Ik heb in principe al het mogelijke gedaan om fit te raken voor de marmotte in combinatie met mijn werk in ploegendienst, mijn gezin en eventuele verplichtingen. Voor de marmotte ben je voor mijn gevoel nooit helemaal klaar, in principe had ik wel 4 of 6 uur per dag op de fiets willen zitten maar zoals ik al aangaf is dat gewoon niet mogelijk.

Morgen misschien nog een korte krachttraining op de crosstrainer en daarna toch rusten (en alvast wat inpakken natuurlijk) Werken moet ik niet meer en dinsdag ochtend (waarschijnlijk wel heel vroeg) reizen we af naar Frankrijk. Woensdag wil ik daar zeker nog een stuk bergop fietsen om een goed klimritme te vinden. Donderdag misschien nog wat losfietsen en uiteraard rusten en pasta, pasta en nog eens pasta eten (haha) !!!!


Geen opmerkingen: