donderdag 26 juni 2008

Vrije training, 52.9 km, 1 uur 35 minuten, 33,3 km/u

Allereerst heb ik mijn eerste doelstelling in ieder geval gehaald betreft de trainingskilometers.
Ik heb nu 7051 km getraind vanaf november voor de marmotte en vanaf januari tot nu toe 5500 km.
Gisteren is mijn fiets weg geweest voor onderhoud dus vandaag ff controleren of alles in orde was vandaar een vrije training.
Heel veel is er niet aan gedaan, buiten wat smeren , alle boutjes natrekken, nieuwe ketting en wederom hagelnieuwe remblokjes was er eigenlijk niets aan. Heb ook nog een extra setje blokjes + houdertjes aangeschaft voor de zekerheid. Nieuwe binnen en buitenbanden leg ik er pas op na het weekend vlak voor we doorgaan naar Frankrijk (aankomende dinsdagochtend)

Nieuwe ketting merk je gelijk, schakelen doet ie gelukkig nog steeds perfect alleen op de middelste drie kransjes maakt hij iets meer lawaai als anders. Ketting loopt nergens aan of zo denk dat de ketting nog even in moet lopen. Behoorlijk wat heen en weer geschakeld en geen enkel probleem. Ik fiets nog 1 of 2 trainingen en als hij dit geluid blijft maken op deze kransjes rij ik maandag nog even langs Serpenti voor een laatste check maar ik ga ervan uit dat het komt door de nieuwe ketting. Cassette is niet vervangen was zeker nog niet nodig volgens Serpenti dus daar zal het ongetwijfeld mee te maken hebben.

Nu de training: iets voor half twee klik ik in de pedalen voor weer een vrij korte training (kinderen halen om 15:15) ik fiets via philippine richting ijzendijke om daarna linksaf te slaan richting Watervliet. Is intussen eigenlijk ook een vast rondje geworden. Vlak voor Boekhoute passeert er een auto die iets verder stopt. Ik fiets hier toevallig even dik over de 40. Er springt een jongeman uit die snel foto`s van me begint te maken, ik kijk even achterom maar hij zet mij toch duidelijk op de gevoelige plaat. Als ik de auto passeer wordt er nog flink op de toeter gedrukt door de bijrijder. Vreemd waarom ze een foto maken ik heb geen gekke dingen gedaan en fietste netjes aan de kant van de weg die gewoon mooi rechtdoor liep, waarschijnlijk een groot misverstand. Volgende keer geen CSC pakje meer aan doen, benen niet in de olie en iets zachter fietsen (haha) Als ik terug ben in Philipinne duik ik de polder weer in voor nog wat rondjes door de polder. Het gaat erg lekker vandaag ik voel me supergoed. Beentjes zijn top alles dik in orde. Af en toe even flink op de pedalen om de boel te testen en daarna weer verder op een rustig tempo. Over het algemeen het meest in D1 gereden en heel even in D2. De tijd zit er op en niet veel later sta ik aan school om de kinderen op te halen.



Geen opmerkingen: