dinsdag 3 juni 2008

Duurtraining D1, 86.7 km, 2 uur 48 minuten, 30.9 km/u

Vandaag een rustige duurtraining van ongeveer 3 uurtjes. Vanwege de weersvoorspellingen (eventueel onweer en buien) fiets ik wederom op mijn vaste rondje van net geen 14 km door de polder. Mocht het gaan regenen of erger nog onweren dan kan ik snel naar huis.
Ik merk dat ik nog steeds progressie boek, het trainingsschema dat ik aangepast heb aan mijn doelen en agenda pakt erg goed uit.
De amstel gold race ging redelijk maar ik had het gevoel dat ik nog wat kracht te kort kwam. De grenslandklassieker en limburgs mooiste gingen al weer een stuk beter en tijdens de bilzen classic was er weer een duidelijke stijgende lijn te zien in mijn prestatie.
De conditie is echt zeer goed op het moment en ook de kracht lijkt nu dik in orde te zijn. Als deze lijn zich nog 4 weken doorzet dan moet ik zeker in staat zijn een goede Marmotte te rijden. Ik voel me nu in ieder geval al topfit en als het nog beter wordt dan is dat mooi meegenomen. De training van vandaag dan, ik fiets weer over de vrijstraat richting mijn vaste rondje op de polder. Het waait redelijk en het ziet er dreigend uit als ik omhoog kijk. De temperatuur is goed, zelfs vrij warm eigenlijk. Ik klok elk rondje af op de polar en rij vrij constante rondjes. Het enige dat veranderd is eigenlijk het weer, elk rondje gaat het harder waaien en ziet het er nog donkerder uit. De regen blijft voorlopig gelukkig uit. Na rondje 5 is de temperatuur zelfs gezakt van 28 naar 21 graden (roze lijn in de grafiek) Ik zie mijn vader en moeder in de verte rijden, ze rijden net de vrijstraat op richting huis. Ik mis ze net en ga mijn laatste ronde in, het gaat weer erg lekker vandaag zeer ontspannen fiets ik mijn laatste ronde. De regen is gelukkig uitgebleven maar het ziet er nog steeds erg dreigend uit.
Bij het bruggetje op de vrijstraat sla ik linksaf en ga nog even langs bij mijn vader en moeder. Vanavond weer in de nachtdienst (4x) morgen een rustdag en naar de kapper.

Geen opmerkingen: