woensdag 11 juni 2008

Interval 3x8x4 D1/D3, 50.5 km, 1 uur 35 minuten, 31.7 km/u

Vandaag staat er een training op het programma met 3 intensieve blokken van 8 minuten in D3 (175 tot 184 slagen)
Rond vijf voor tien in de ochtend klik ik in de pedalen. Gisteren was het prachtig weer en zelfs rond de 23 graden, vandaag is het een stuk frisser zo rond de 14 a 15 graden als ik vertrek "met mijn shirt met lange mouwen" Eerst een half uurtje warm rijden in D1 er staat weer redelijk veel wind vandaag maar de hartslag kan ik ondanks de tegenwind makkelijk in D1 houden. Aan het einde van de vrijstraat links richting Philippine en net voor Philippine weer links richting Boekhoute en Watervliet. Ik heb dit hele stuk de wind tegen langs de zijkant, het eerste half uur is om en het is dus tijd voor het eerste intensieve blok van 8 minuten. De snelheid en de hartslag gaan omhoog, de hartslag stagneert echter iets boven de 170 slagen en is niet hoger te krijgen. Erg vreemd normaal krijg ik hem makkelijk op de 180 slagen maar hoe goed ik ook mijn best doe zelfs vol in de wind richting ijzendijke, hoger dan 175 slagen kom ik niet. Toch een teken dat ik niet fit genoeg ben vandaag en hoogstwaarschijnlijk gewoon nog niet goed genoeg uitgerust. De ochtendpols was wel weer gezakt naar 48 slagen vanochtend dus ik dacht dat het wel goed zat voor vandaag. Het eerste blok zit er op en ik fiets 4 minuten rustig verder in D1, de hartslag daalt wel direct erg snel naar de D1 zone dus het herstel gaat wat dat betreft erg snel. Ik moet even stoppen voor de stoplichten bij ijzendijke en er zijn net iets meer dan 4 minuten verstreken. Het springt op groen en ik begin gelijk aan mijn volgende blok van 8 minuten. De wind komt nu weer van de zijkant maar nu van de linkerkant. Af en toe krijg ik wel een duw in de rug van de wind maar over het algemeen is het een stevige zijwind. Ook bij het tweede blok krijg ik mijn hartslag niet eens in de D3 zone met veel moeite haal ik 170 slagen meer niet. De snelheid is op zich niet verkeerd maar het gevoel is gewoon totaal niet goed. Ook bij het derde blok hetzelfde verhaal het gaat gewoon niet vandaag. Het is me 1 keer eerder gebeurd een aantal weken terug toen had ik ook een enorme slechte dag. Na een paar dagen rust voelde ik me gelukkig weer topfit. De ene dag is de andere niet maar veel slechte dagen heb ik gelukkig nog niet gehad. Naar het lichaam luisteren is wat je dan moet doen. Goed uitrusten dus !! Ik fiets nog iets meer dan een half uur op het gemakje naar huis in D1 en de training zit erop.
Morgen in ieder geval een rustdag en vrijdag misschien een rustige duurtraining in D1. Bijna vergeten te melden maar ik ben de 5000 km intussen gepasseerd vanaf januari gezien dan.

Geen opmerkingen: