zondag 15 juni 2008

Duurtraining D1/D2, 103.7 km, 3 uur 24 minuten, 30.4 km/u

Afgelopen vrijdag was een erg geslaagde dag, voetbal kijken in de Arena was een belevenis op zich en het concert van Bon Jovi stond als een huis. Echt een perfecte show, goed gespeeld en zelfs in de (in mijn oren) slecht klinkende Arena was het geluid nog redelijk te doen. Sfeer was echt enorm goed, wel pas om vier uur in de nacht thuis. Zaterdag dus maar even rustig aangedaan en wat gaan shoppen met mijn vrouw en de kids.Drie dagen niet gefietst dus ik was echt weer toe aan een training.

Vandaag een duurtraining van rond de 5 uur zo`n 150 km dus. Rond kwart over tien klik ik in de pedalen en fiets ik zoals gepland naar Breskens en via Breskens fiets ik door tot aan Cadzand. Er staat een stevig tegenwindje de eerste 50 km en ik rij op sommige stukken behoorlijk door zodat de hartslag ook regelmatig in D3 terecht komt. Een redelijk lage trapfrequentie voor mijn doen in ieder geval (rond de 85) dus de beentjes komen flink onder spanning te staan. Aangekomen in Cadzand linksaf en via Zuidzande en Oostburg weer terug richting Watervliet. Bij de stoplichten van ijzendijke lijkt er nog niets aan de hand maar nog geen paar 100 meter verder richting Watervliet ligt het fietspad helemaal nat. Niet veel later begint het ook wat te regenen. Er staan nu zo`n 75 km op de teller en waarschijnlijk zal ik de 5 uur niet uitrijden als ik de dreigend uitziende wolken zo eens bekijk. Via Watervliet richting Boekhoute en Philippine om zo weer terug te komen op mijn vaste rondje in de polder. Na 90 km begint het echt te gieten en in luttele seconden ben ik volledig doorweekt. De weg in de polder ligt ook slecht erg veel modder en veel water op de weg. Mijn beenspieren koelen snel flink af en ik besluit maar om af te buigen naar huis als het rondje erop zit. Jammer, ik had zo graag rond de 150 km gereden maar in dit weer is dat gewoon geen doen. Eenmaal thuisgekomen snel even de fiets afspuiten en uiteraard de ketting even droogmaken en daarna snel de whirlpool in om ff op te warmen en wat te relaxen. Morgen weer een krachttraining op de crosstrainer.








Geen opmerkingen: