donderdag 19 juni 2008

Duurtraining D1/D2, 66.7 km, 2 uur 8 minuten, 31.2 km/u

Was eigenlijk van plan om vanmorgen te trainen maar het regende maar weer een keer. Even de weerberichten en de buienradar bekeken en na de middag zou het in ieder geval droog worden. Eerst ff de kinderen terug naar school brengen en rond 13:00 begin ik aan de training met daarin 2 blokken van 20 minuten in D2. Parcour is weer mijn vaste rondje in de polder rondom Sas van Gent en Philippine. Eerst een half uurtje in D1, na 20 minuten begint het echter toch weer wat te regenen. Weer regen ik hoop niet voor lang want daar heb ik weinig zin in. Het regent gelukkig niet hard en ik zie toch wat opklaringen aankomen. Het waait weer eens flink vandaag met windstoten en als ik aan mijn eerste blok van 20 minuten in D2 begin fiets ik vol in de wind. De hartslag gaat zo wel erg makkelijk omhoog, de windstoten zijn niet echt lekker om te fietsen maar het is niet anders. Het blok zit er op en er volgen weer 20 minuten in D1. regenen doet het gelukkig niet meer waaien wel. Ook bij het volgende blok in D2 fiets ik nagenoeg over hetzelfde stuk weg met tegenwind en een stuk flinke zijwind. Na de 20 minuten terug in D1 tot aan het einde van de training. Rond 15:00 kijk ik even op mijn horloge en zie dat ik me nog even moet haasten om de kids om 15:15 op te halen aan school. Ik snij de weg af over een stuk kasseien en kom gelukkig op tijd aan bij school.

Geen opmerkingen: