zondag 17 augustus 2008

Duurtraining D1/D2, 73.9 km, 2 uur en 21 minuten, 31.4 km/u


Erg slecht geslapen vannacht, ik sliep pas om kwart over drie dus het geplande vertrek om half tien vanmorgen ging niet lukken. Uiteindelijk om iets over half twaalf vertrokken voor een vrij rustige duurtraining. Al snel merk ik dat ik me supergoed voel vandaag, erg sterke benen en niet kapot te krijgen. 100 kilometer ga ik wegens tijdsgebrek niet halen vandaag (moet nog naar een feestje vanmiddag) het worden er uiteindelijk net geen 74. Via Philipinne, richting Hoek en daarna naar Biervliet. Voorbij Biervliet duik ik terug de polder in en volg de bordjes Terneuzen. Ik word eerst verrast door een dijk met klinkers die later veranderen in een kasseistrook van een paar 100 meter. Hier heb ik nog nooit gefietst, en ik word flink door elkaar geschud op de kasseistrook. Ik heb al wel wat vaker over een kasseistrook gereden maar nu weet ik zeker dat bijvoorbeeld een ronde van vlaanderen echt helemaal niets is voor mij. Ik zie het nut er echt niet van in van die kasseien en je materiaal krijgt ook nog eens flink op zijn donder. Nou is mijn R3 sl wel uitermate geschikt voor de kasseien, parijs roubaix werd zelfs een aantal keer gewonnen op deze fiets die veel comfort biedt door zijn dunne achterpoten, maar mij gaan ze in elk geval niet zien bij dergelijke klassiekers. Ik blijf de bordjes Terneuzen volgen en uiteindelijk kom ik terug uit langs de zeedijk richting breskens. In mijn geval fiets ik natuurlijk verder naar Terneuzen. Tot nu toe heb ik lekker rustig in D1 gefietst, als ik de zeedijk op fiets draai ik gelijk tegen een flinke wind in. Ook rijden er in de verte wat fietsers die vandaag helaas weer als richtpunt dienen voor mij. Ik kan het niet laten en schakel wat tandjes bij en verhoog het tempo wat. Langzaam komen ze dichterbij, eerst passeer ik wat gewone fietsers daarna een enkeling op de racefiets. Nog een stuk voor me fietsen nog twee fietsers met een rood tenue. Het einde van de zeedijk is in zicht en ik sla linksaf. Daarna weer linksaf wederom richting terneuzen. Er is nog 1 fietser over gebleven voor me, de andere is blijkbaar ergens afgeslagen. Ik fiets nog even flink door en net voor air liquide fiets ik de fietser voorbij die nu ik er voorbij fiets een tenue aan heeft van de toerclub uit schoondijke. Ik fiets rechtdoor maar hij slaat rechtsaf. Had ik ook moeten doen want nu ik voorbij Air liquide fiets zie ik dat ik op deze weg niet verder mag fietsen. Rechtsomkeer dus en de zelfde afslag genomen als de andere fietser. Ik fiets zo richting Air products en kom uiteindelijk op het trainingsparcour uit van mijn vader, althans woon-werk verkeer route naar de Dow Chemical. Richting de eerste rotonde zit er zelfs een klimmetje in (haha) en de wind waait behoorlijk stevig op dit stuk. Bij de stoplichten fiets ik weer richting Hoek, daarna over Philipinne terug naar mijn vaste rondje in de polder waar ik nog 1 rondje fiets. Helaas hebben ze hier op een stuk aan de weg gewerkt en de weg is nu bedekt met een laag grind. Ook in de polder bij philippine hebben ze een hele weg voorzien van dit grind. Nog even de vrijstraat over en ik ben weer thuis. Erg lekker gefietst vandaag en zeer goede benen.

1 opmerking:

Gert zei

Nee, kasseien is ook niet mijn ding. Mooi Gemiddelde!