dinsdag 26 augustus 2008

Intensief D2/D3, 46.3 km, 1 uur en 19 minuten, 34.9 km/u


Vandaag staat er een wat intensievere training op de planning hoog in D2, dus steeds rond de 170 hartslagen per minuut. Fred twijfelt even op het werk of hij mee wilt fietsen omdat dat voor hem in principe betekent dat hij over zijn omslagpunt en dus in het rood zal moeten fietsen. Ik zeg hem dat het geen probleem zou moeten zijn als hij in mijn wiel blijft rijden. Fred is overtuigd en we spreken af bij het huis van mijn ouders om 15:30 omdat ik de kids daar even naar toe heb gebracht. Om 15:42 beginnen we aan de training, de wind is maar weer eens aan de stevige kant vandaag maar dat mag de pret niet drukken. De eerste twee kilometer fiets ik nog rustig daarna moet de hartslag naar de 170 slagen of zelfs iets hoger. Het wordt misschien saai maar ook nu fietsen we weer via Philippine over het smalle fietspad richting ijzendijke. In totaal zo`n 20 kilometer tegenwind in de zij. De benen zijn fantastisch vandaag de hartslag zit waar hij zijn moet tussen de 172 en de 174 slagen en het tempo is aangezien de stevige wind zeker ok. 32 a 34 km/u kan ik makkelijk aanhouden en met zulke benen zou ik eigenlijk flink door willen knallen maar dat is vandaag niet de bedoeling. Fred blijft overal netjes in mijn wiel hangen maar rijdt volgens zijn zeggen wel steeds boven zijn omslagpunt. Even wat eten roept hij, dat is niet nodig zeg ik tijdens zo`n korte training. Ok dan wacht ik nog wel even, het einde van het lange smalle fietspad is in zicht en we draaien zo een stukje naar rechts richting ijzendijke om daarna weer terug naar Terneuzen te rijden, ook weer een lang recht stuk langs de snelweg. De wind helaas niet in de rug zoals we dachten maar wederom zijwind. Toch merk je dat het in ons voordeel is want de snelheid gaat toch flink omhoog. Zo`n 5 kilometer hou ik de snelheid boven de 40 km/u daarna draaien we steeds meer naar rechts waar de wind weer wat tegen komt te zitten. De hartslag blijft netjes in D2 met af en toe een uitschieter naar de D3 zone. We zijn weer bijna terug in Terneuzen, Fred zit nog steeds in mijn wiel en heeft het goed vol kunnen houden. Nog een stuk door de polder en de brug is weer in zicht. Fred gaat rechtdoor, ik vervolg mijn weg terug richting Sas van Gent langs het kanaal. Echt flink wind tegen nu, dan maar flink gas geven en in D3 naar huis. Ik vlieg echt een paar fietsers voorbij richting sluiskil die ook op een racefiets rijden, niemand denkt aan aanpikken dat is duidelijk. In het begin 38 a 39 km/u tegen de wind in. De hartslag stijgt nu toch wel flink zelfs iets over het omslagpunt. Iets rustiger dan maar om de hartslag rond het omslagpunt te houden. Gevoelsmatig gaat het echt super ik fiets gewoon makkelijk 34 a 35 km/u met een flinke tegen wind en hou dit vol tot in Sas van Gent. De laatste tien kilometer dus in D3 gereden maar geen enkel probleem. Kortom erg goede dag vandaag, nog veel energie en kracht over en net geen 35 km/u gemiddeld gereden. Tevens was dit mijn laatste ritje met mijn Wolf SL vork, ik blijf het jammer vinden want het is en blijft een prachtige vork. Donderdag wordt mijn Wolf vork dus vervangen door de Easton EC90SLX wat ook een enorme goede vork is. Er zijn al mensen die de vork al hebben laten wisselen en de ervaringen met de Easton zijn erg goed. Hij schijnt wat zachter aan te voelen, het comfort gaat dus wat omhoog. Intervallen wat eigenlijk op donderdag gepland stond gaat dus niet lukken. Ik ben benieuwd hoe de vork aanvoelt en kijk al uit naar mijn volgende training waar ik de vork even goed wil testen. O ja, ik heb nog een extra lijntje toegevoegd aan mijn hartslag grafiek. De stippellijn die je ziet lopen is de gemiddelde snelheid.

Geen opmerkingen: