zondag 24 augustus 2008

Zeer rustige duurtraining, 100.2 km, 3 uur en 35 minuten, 27.9 km/u

Ondanks dat de Eneco Tour vandaag langs ons dorp dendert omstreeks 11:30 ga ik vandaag gewoon zelf lekker fietsen. Fred gaat ook mee en na de nodige smsjes vertrek ik wederom iets later dan gepland. Om 10:17 stap ik op de fiets en rij Fred tegemoet richting Sluiskil. Voor de Zandstraat kom ik hem tegen en keren we om terug richting Sas van Gent. Op de planning staan zo`n 100 rustige kilometers dus Fred hoeft zich geen zorgen te maken vandaag over het tempo (haha) Na aankomst in Sas begint het gelijk al goed, we staan zo`n 10 minuten voor de brug. "klote brug" of moet ik nu ook "sorry brug" zeggen net als die reklame "klote zon" We zien vandaag opvallend veel wielertoeristen rijden maar dat heeft waarschijnlijk alles te maken met de Eneco tour. Velen lijken hun fiets weer eens uit de stal te hebben getrokken voor een ritje richting Sas van Gent. Wij fietsen via Westdorpe de tractaatweg over en via de eversdam richting zuiddorpe. Uiteindelijk via Axel (waar Fred nog even aan wildplassen doet) en heikant komen we weer in Hulst uit om zo de lange weg terug te fietsen naar Sas van Gent. Ik maak ook nog snel even een foto van onze fietsen, voor mij misschien wel de laatste foto met mijn Wolf voorvork in mijn fiets (snik) maar het is niet anders. Als ik hem wil houden moet ik een papier ondertekenen dat ik er op eigen risico mee verder fiets. Dat risico gaan we maar niet nemen het is al erg genoeg dat ik er vandaag weer gewoon mee rond moet fietsen (van mezelf dan toch) op de weg terug van Hulst naar Sas staat er weer een behoorlijk windje dus schakelen we maar wat lichter om rustig te kunnen blijven rijden. Ik vraag nog even aan Fred hoe het gaat en alles gaat gelukkig goed . Na een blik op de polar ben ik (en Fred ook) verrast door het aantal kilometers dat we tot nu toe hebben gemaakt. Amper 50 kilometer hoe kan dat nou, ik dacht dat we er wel al een kilometer of 60 a 70 op hadden zitten. Zelden meegemaakt dat de tijd en de kilometers zo vooruit kropen, het zal ongetwijfeld komen door de saaie lange rechte stukken. We zijn weer bijna in Sas van Gent en staan deze keer gelukkig eens niet voor de brug. Daarna via Sas naar Philippine waar onze zuiderburen weer massaal op afgekomen zijn vanwege de mosselrestaurants. Nu een stuk richting de braakman en daarna via Hoek terug naar Terneuzen. Fred heeft het wel gehad met de wind zegt hij maar het is nu gelukkig niet zo ver meer. Er staan nu zo`n 85 kilometer op de teller en hier scheiden onze wegen. Fred gaat over de brug en ik fiets rechtdoor terug richting Sas. In de polder aangekomen maak ik nog even een omweggetje om aan de 100 kilometer te komen. Op het laatste stuk staat er echt nog een flink windje die nog wat is toegenomen maar ik fiets voor mijn doen rustig verder, ondanks dat gaat de hartslag toch wat omhoog. Het zit er weer op een gemiddelde dat zelfs net onder de 28 km/u ligt dat is voor mij wel even geleden. Toch wel eens lekker zo`n rustige training.



Geen opmerkingen: