zondag 10 augustus 2008

Korte intensieve training, 27.4 km, 48 minuten, 34.1 km/u

Er stond een stevige wind vandaag met flinke windstoten, je merkt gelijk dat de (kust)wind een stuk krachtiger is dan bijvoorbeeld de wind in de alpen. Daar kan het ook flink waaien maar hier is de wind voelbaar krachtiger. Ik besluit om er vandaag maar een korte intensieve training van te maken. Ik fiets een korte versie van mijn rondje in de polder wat net geen negen kilometer is. Ik hou de hartslag in de D2 zone en vol in de wind stijgt hij naar de D3 zone. In kan overal een redelijk goede snelheid aan houden ook vol in de sterke tegenwind hou ik hem steeds rond de 30 a 33 per uur. Alleen de laatste ronde als de wind nog sterker komt opzetten met vervelende windstoten zakt de snelheid zelfs even terug naar 25 a 26 per uur. Ik heb drie ronden gereden en de korte training zit er zo goed als op en ik fiets richting huis. Het gemiddelde ligt nog iets boven de 34 km/u. Als ik bij mij thuis de straat in fiets voelen de benen behoorlijk zwaar aan, de training op de polar had ik al gestopt maar ik besluit toch nog even een kilometer of vijf rustig uit te rijden. Ik fiets nog even langs mijn ouders die niet thuis blijken te zijn en test de camera van mijn nieuwe gsm even in een spiegel in de achtertuin. Nieuwe gsm een nokia N82 heeft een 5 megapixel camera zodat ik wat betere foto`s kan maken onderweg tijdens mijn trainingen en fietstochten.

2 opmerkingen:

Gert zei

Mooi gemiddelde met die wind!

Angelo Roelandt zei

Hoi Gert,

Bedankt voor het compliment.

Groeten Angelo.