zondag 9 november 2008

Duurtraining D1, 49.5 km, 1 uur en 49 minuten, 27.1 km/u

Allereerst zeker het vernoemen waard heerlijk grieks gegeten gisteren, de kinderen hebben niets te veel gezegd. Vanmorgen lekker uitgeslapen en na een ontbijt ff buiten kijken wat voor weer het is. Valt best mee koud is het zeker niet, er staat wel een redelijk stevig windje. Ik besluit dus maar om buiten te gaan rijden in plaats van een training op de tacx. Iets voor half 1 klik ik in de pedalen en fiets ik langs het kanaal richting Terneuzen. Wind mee dus dat gaat lekker zo, als ik eenmaal bij de stoplichten aankom in terneuzen sla ik linksaf richting de braakman. Oeps dat is iets minder leuk, flinke zijwind tegen. Ik schakel flink wat tandjes terug en fiets bijna op mijn bergverzetje om de hartslag in D1 te houden. Ook de snelheid zakt drastisch maar na een tijdje weet ik toch een ritme te vinden om tegen de wind in te fietsen. Via de braakman, Hoek, Biervliet richting ijzendijke. Dit alles over de reguliere fietspaden, de polder in ga ik maar niet doen die ligt er ongetwijfeld een stuk minder goed bij. De wat koudere wind op mijn blaas zorgt er toch echt voor dat ik even in de remmen moet knijpen voor een sanitaire stop. Bij de stoplichten van ijzendijke linksaf richting Watervliet. Op dit stuk heb ik gelukkig veel minder last van de stevige wind. Via Watervliet en toch een klein stukje polder terug naar huis. De polder ligt er inderdaad niet goed bij, plassen en modder zorgen er voor dat mijn fiets er weer flink beroerd uit komt te zien. Na een uur en 49 minuten zit de training erop. Best wel lekker gefietst maar de wind was toch een spelbreker voor de geplande rustige duurtraining. Heb overigens de hartslag goed onder controle kunnen houden maar zo rond de 140 slagen was eigenlijk de planning voor vandaag. Na thuiskomst de fiets helemaal in orde gemaakt, dit was waarschijnlijk wel het laatste ritje buiten.
Morgen weer een training in de sportschool.

Geen opmerkingen: