maandag 3 november 2008

Training 2 sportschool

Vanmorgen om 9:00 naar de sportschool voor mijn tweede training. De spierpijn is nu gelukkig volledig verdwenen dus we kunnen er weer tegenaan. Het is behoorlijk druk vandaag op de sportschool maar er is gelukkig nog een crosstrainer vrij voor een warming up. Een programma van 20 minuten met verschillende weerstanden. Ik merk al snel dat ik hem wat zwaar ingesteld heb maar maak het programma toch maar af. Volgende keer toch maar op hartslag trainen want ik vrees dat de hartslag af en toe flink is opgelopen. Wattage was steeds rond de 280 a 300 watt dus dat was veel te veel voor een warming up. Nu op naar de krachttoestellen zo`n 13 in totaal. Ik pak de kaart er bij voor de instellingen van de toestellen en begin met de oefeningen. Deze keer steeds 2 series van 30 herhalingen, bij sommige toestellen haal ik de 30 niet eens meer tijdens de tweede serie. Volgende keer misschien toch iets minder gewicht bij sommige toestellen om de series volledig af te kunnen werken. Ik kom ook nog een oud collega tegen waar ik nog even een praatje mee maak.
De oefeningen voor de benen en de kuiten gaan weer erg goed, na een uur en 45 minuten hou ik het voor gezien. Ik heb alle toestellen afgewerkt en voel de spieren weer al flink. Zal wel weer flinke spierpijn krijgen. Morgen dan eindelijk weer op de fiets voor een training op de tacx. Toch weer lekker getraind.

Geen opmerkingen: