vrijdag 7 november 2008

Training 4 sportschool, 1 uur en 30 minuten

Vroeg opgestaan na de nachtdienst om te kunnen gaan trainen. Om 13:30 stond ik nog half slaperig op de crosstrainer in de sportschool voor een korte warming up van iets meer dan 10 minuten. Daarna weer naar de krachttoestellen. Ik moet zeggen valt niet mee als je net uit je bed komt, zeker niet de eerste serie herhalingen. De tweede serie herhalingen gingen gelukkig al weer een stuk beter. Ook vandaag train ik zowat alle spiergroepen en doe ik wat extra series van 30 herhalingen voor de benen en de kuiten. Je merkt wel dat je al vrij snel sterker wordt, ook vandaag kon er weer 10 kilo bij en kon ik de 30 herhalingen zonder problemen goed blijven uitvoeren. Als laatste nog wat sit-ups op een bankje en de training zit er weer op. In totaal weer 13 toestellen afgewerkt, de oefenigen voor het bovenlichaam gaan soms nog wat moeizaam. Echt spierpijn zoals vorige week heb ik niet gehad na de training van afgelopen woensdag. Uiteraard voel ik de spieren wel maar echt flinke spierpijn heb ik niet meer gehad. Van de week dus drie keer getraind in de sportschool en dat is me goed bevallen. Morgen weer een training op de tacx (souplesse) en zondag een wat langere rustige duurtraining op de tacx. Ook ga ik waarschijnlijk volgende week de Alp D' Huez eens fietsen op de tacx als referentie voor de kracht. Zelfde verzet, zelfde hartslag en om de paar weken kijken of er sprake is van verbetering. Mijn doel dat ik wil bereiken door de fitness is een hogere klimsnelheid ontwikkelen, meer vermogen (wattage) kunnen leveren aan dezelfde hartslag frequentie (onder het omslagpunt) Uiteraard moet ik er wel voor zorgen dat ik niet te veel spiermassa ga krijgen, mijn gewicht moet dus ook op peil blijven. Licht trainen en veel herhalingen uitvoeren is dus hetgeen wat ik moet blijven doen in de sportschool. Vandaag helaas geen hersteldrank voor de spieren, pot is leeg en mijn bestelling komt als het goed is morgen weer binnen. Ik stap nu over van Wcup hersteldrank naar Born Protein Superior. Gebruik normaal gesproken overigens eigenlijk altijd producten van Born.

Geen opmerkingen: