dinsdag 4 november 2008

Duurtraining D1 Tacx, 53.2 km, 1 uur en 30 minuten

Wederom wat stijf vanmorgen maar echt flinke spierpijn heb ik nog niet na de training van gisteren.Vandaag eindelijk weer eens een training op de fiets. Een rustige duurtraining in D1 (138 - 156 bpm) van anderhalfuur. Deze programma`s heb ik zelf geschreven voor de tacx omdat de standaard programma`s gewoon heel veel interval en kracht werk is. Het zweten valt deze keer best wel mee dus mijn lichaam begint te wennen aan het trainen binnen. De anderhalf uur gaan vrij snel voorbij en voor ik het weet is de finish in zicht. Ik voel de hamstrings en de kuiten nu toch wel behoorlijk als ik van de fiets af stap. Weerstand was erg laag vandaag op de tacx dus daar komt het niet door. Ik vrees morgen weer voor flinke spierpijn. Als het goed is wordt dit steeds minder naarmate je meer gaat trainen in de sportschool. Na de training uiteraard gedouched en daarna nog even contact opgenomen met de Audi/vw dealer. We hebben besloten om het gewoon te doen dus hebben we een deal betreft de Audi. Ik heb veel gelezen over de wagen en de testen zijn allemaal zeer positief. Het is overigens een heel aparte wagen, de één zal hem spuuglelijk vinden terwijl de ander echt voor het uiterlijk valt. Wij moesten zelf eerst even aan het uiterlijk wennen maar we vinden het gewoon een prachtig wagentje dat prima bij ons past. Hij is vooral erg zuinig en daar is het vooral om te doen omdat we flink wat kilometers afleggen op een jaar, van binnen is het ook een erg mooi wagentje en veel ruimer dan we in eerste instantie hadden gedacht. De autokenners zullen wel weten dat het om een Audi A2 gaat, Door het gebruik van aluminium weegt hij nog geen 900 kilo. Het is geen nieuwe want in 2005 zijn ze gestopt met de productie van de A2, ondanks dat wordt hij toch netjes afgeleverd met 1 jaar volledige audi fabrieksgarantie. Morgen gaan we het koopcontract tekenen en dan horen we wanneer hij afgeleverd kan worden. Vanavond in de nachtdienst dus morgen vrij vroeg uit bed. Als er nog tijd over is dan ga ik nog trainen in de sportschool.

Geen opmerkingen: