zaterdag 22 november 2008

Tacx Alp d'Huez, 13,8 km, 55 minuten, 15,1 km/u

Ik lag iets te lekker vanmorgen in bed dus te laat opgestaan om naar de sportschool te gaan. Ik zou nog eens de Alp d' Huez beklimmen ter referentie voor verbeteringen en heb maar besloten om dit vandaag te doen. Een mooi krachtblok van net geen uur. Eerst de rem van de tacx gekalibreerd, daarna een warming up van tien minuten gereden en dan begonnen aan de beklimming. Ik fiets op of rond mijn omslagpunt dus probeer de hartslag onder de 184 slagen te houden. De eerste 3 kilometer kan ik de 260 watt goed aanhouden. Daarna stijgt de hartslag over het omslagpunt dus moet ik terug schakelen. Het gaat vanaf dan voor geen meter meer ik kan soms met moeite 200 watt aanhouden en dat is toch bijzonder triest te noemen. De benen voelen overigens helemaal niet slecht aan het is gewoon de conditie die tekort schiet. Zoals ook de bedoeling was van deze training hou ik de hartslag rond het omslagpunt. Dan maar een laag wattage het is niet anders. Ik zweet intussen flink en mijn vrouw komt net voor de finish naar boven en kijkt even mee over mijn schouder. Na 55 minuten fiets ik over de finish. Slecht gevoel maar blij dat ik deze training heb afgewerkt ter referentie voor mijn komende trainingen. In februari van dit jaar fietste ik onder de zelfde omstandigheden (calibratie rem) de alp op in 49 minuten op de tacx. Gemiddelde hartslag lag lager en wattage was veel hoger. Niets om me druk over te maken want dat was vlak voor het begin van het seizoen. Morgen wordt er in ieder geval zeker niet gefietst. Zal het weer een paar dagen rustig aan doen want morgen begin ik weer aan vijf nachtdiensten.

Geen opmerkingen: