woensdag 4 mei 2011

Fingerspitzen Gevoel

Vandaag weer een heerlijk ritje geskeelerd. Omdat het skeeleren al een stuk beter gaat heb ik aan een iets hoger tempo gereden. Langs het kanaal een goede ondergrond maar het stuk door de polder richting de stoplichten van Westdorpe loopt voor geen meter. Een vervelend grof/kruipend stuk polderweg en dat is hard werken op de skeelers om wat snelheid te maken. Eenmaal op het fietspad richting absdale merk je het verschil want dit fietspad loopt voor het grootste gedeelte als een trein. Zoals altijd bij de rotonde omgedraaid en de verwachte wind in de rug bleef helaas uit. Remmen verloopt met momenten nog dramatisch. Van de week mijn skills wat proberen te verbeteren op dit gebied op het parkeerterrein van het voetbalveld. Ook een blokkerend wiel onderweg door een steen op de weg maar gelukkig op de been gebleven. Zoals ik al zei af en toe is het best hard werken op de skeelers, toch een vrij intensieve sport als het tempo wat hoger ligt en de ondergrond niet meewerkt. Langs het kanaal terug richting de brug liep het weer lekker en super tevreden en rustig uitgereden over de brug richting huis. 29.28 km, 1:15:02, 23.4 km/u, max 29 km/u. Endomondo ritgegevens

Erg goed nieuws betreft mijn bekken. Ik merkte het al direct na mijn eerste bezoek aan de osteopaat en de skeelerrit van afgelopen zondag. Geen gevoel meer van scheefstand en dat was zeer goed te merken aan de balans. Vanmiddag terug geweest en Marco heeft echt het "Fingerspitzen gevoel" in de vingers. Mijn bekken stond inderdaad goed en dat na slechts 1 behandeling. Nog een nabehandeling gehad betreft mijn bekken en nog 1 keer flink gekraakt langs twee zijden ivm vastzittende ruggenwervels. Ook een enorme opluchting moet ik zeggen. Litteken zitvlak ook nog een keer behandeld en als herboren terug naar huis. Volgende maand moet ik terug komen om te kijken hoe het gaat met mijn bekken. Bedoeling is om voorzichtig aan wat te gaan hardlopen omdat de scheefstand van mijn bekken waarschijnlijk de oorzaak was van alle vervelende problemen aan mijn knie en heup. Het is zeker niet de bedoeling dat ik fanatiek ga hardlopen maar het zou prettig zijn om 1 a 2 keer per week te kunnen hardlopen naast het fietsen en skeeleren. Het lijkt mij een ideale combinatie en vooral de afwisseling houdt het leuk en dat werkt absoluut motiverend. Als het slecht weer is kan ik hardlopen anders fietsen of skeeleren. Ik mag beginnen met 1 km hardlopen om dit daarna uit te breiden naar 3 en 5 km. Als het lopen weer blessures veroorzaakt dan hou ik het wat het lopen betreft voor gezien. Vooralsnog zeer tevreden met mijn bezoek aan de osteopaat ook dit had ik veel eerder moeten doen. Maar goed beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Geen opmerkingen: