vrijdag 20 mei 2011

Skeeleren met de Forerunner

Vanmorgen eerst een beetje uitgeslapen en daarna de skeelers ondergebonden voor een ritje naar Terneuzen via de zandstraat en Philippine. Skeeleren gaat echt bijna vanzelf nu ik moet niet meer nadenken over de slag en sta intussen goed en stabiel op de skeelers. Heerlijk gevoel het kost even wat tijd maar ik ben blij dat ik heb doorgezet om het skeeleren goed aan te leren. Uiteraard valt er nog steeds een hoop te leren maar ik ben al lang blij dat ik van dat gestuntel af ben en dat ik me nu lekker bezig kan houden met trainen. Remmen gaat me nu ook vrij goed af het komt ook neer op overzicht houden en ver voor je uit kijken. Ook de Bont schoenen zitten nu echt als gegoten er ontstaan geen nieuwe blaren meer. Ook hier moet je even doorheen wel ff pijn lijden hoor al die blaren maar ook dit gaat na enige volharding over. Ik heb zelfs al een beetje gevoel voor Double Push niet dat ik al aan het double pushen ben maar ik voel wat de bedoeling is. Eerst nog een tijdje verder met de normale slag en dan ga ik het toch eens proberen. Het is vooral durven want je hebt een beetje het gevoel dat je om gaat vallen.

De Garmin Forerunner is echt een geweldig mooi apparaat enige opmerking is dat de hartslag lijkt weg te vallen als je met je handen op je rug gaat skeeleren. Achteraf zie ik dat de hartslag toch is geregistreerd. Ik ben onderweg een paar keer gestopt en heb de borstband zelfs even op mijn rug gedragen maar dit werkte helemaal niet. Als je op de Garmin kijkt tijdens het skeeleren dan verschijnt de hartslag vrijwel direct weer op het display. Stond wel weer meer wind dan de weermannen/vrouwen me beloofd hadden maar dat zijn we intussen wel gewend hier. Intensieve sport dat skeeleren maar je krijgt er een bereconditie van dat begin ik nu echt te merken. 32.29 km, 1:22:26, 23.5 km/u Garmin connect data Voel me verder erg goed op het moment. Morgen een rustdag en alvast een feestje voor mijn verjaardag. Aankomende maandag wordt ik 39, pfff op naar de 40 maar still going strong ...... weer een stukje taaier. Zondag naar de communie van mijn neefje Rick in het Brabantse land. Het weekend staat dus in het teken van feestjes, een mooi vooruitzicht.

Geen opmerkingen: