zaterdag 28 mei 2011

Graag Traag

De titel van dit blogje geeft aan wat de opdracht was voor vandaag (op advies van Aschwin ) Wellicht een goed plan om blessures te voorkomen nu het zo goed gaat. Op zich best een uitdaging want traag lopen is niet echt mijn ding omdat het niet prettig aanvoelt wat de pas en het ritme betreft. Hartslag rond de 150 slagen per minuut houden is echter niet aan mijn besteed. Als ik een sch**t laat dan schiet mijn hartslag als het ware al naar de 120. Hartslag in rust is nu zo`n 47 slagen per minuut dus de conditie is echt uitstekend. Ik heb wel een zeer breed bereik wat mijn hartslag betreft. Omslagpunt op de fiets ligt rond de 186 slagen per minuut. Ik denk dat het bij het lopen tegen de 190 ligt voordat er verzuring optreedt in mijn benen en in mijn oorlellen :-) max hartslag is tijdens het lopen wellicht ook hoger dan mijn max van 200 op de fiets. Als ik zover ben om eens een rondje maximaal te gaan dan zien we wel hoe het zit betreft de hartslag. Maar goed vandaag de hartslag rond de 160 slagen per minuut gehouden en veel trager lopen dan dit gaat echt niet. Ik had echt het gevoel dat ik het tempo van vandaag wel een dag of drie kon volhouden :-) onzin natuurlijk maar een voorbeeld om mijn gevoel weer te geven. Opdracht aardig geslaagd, trots op mezelf. 5.51 km in 28:23, 5:09 min/km, 11.6km/u, HF gem 160. Garmin Data