dinsdag 17 mei 2011

It all comes together now

Alles valt of lijkt in ieder geval op zijn plaats te vallen nu. Hardlopen gaat lekker en vooralsnog blessurevrij en het skeeleren ging vandaag ook zeer goed. Daarbij voelt mijn zitvlak op het moment ook zeer goed aan en daarmee bedoel ik dat ik er in mijn dagelijkse leven nagenoeg geen last meer van heb. Net voor de middag de skeelers ondergebonden voor een nieuwe poging richting Terneuzen. Ik ken de fietspaden en de polders hier als geen ander maar gek genoeg weet ik niet welke wegen er nu geschikt zijn voor het skeeleren. Vandaag via de zandstraat en Philippine naar de sluizen van Terneuzen geskeelerd. Ik had de slag deze keer vrijwel direct goed te pakken en het voelde echt erg goed aan. Mijn enkel was nu direct pijnvrij nadat het drukpunt is weggenomen met de knobbeltang. Iets te lang mee gewacht want dit was echt zeer pijnlijk. Het vrij lange stuk door de zandstraat voorzichtig aan want het fietspad lag bezaaid met takjes en steentjes. Stoeptegels als ondergrond gaan ook goed heb ik gemerkt alleen goed opletten omdat ze niet altijd mooi vlak liggen. Stukje klinkers door Philippine en daarna weer een prachtig mooi glad fietspad tot aan de sluizen van Terneuzen. Ik had het echt geweldig goed naar mijn zin conditioneel gaat het gewoon erg goed op het moment. Als ik echt een perfect rondje kan vinden dan zul je zien dat mijn gemiddelde snelheid zeker 2 a 3 km/u hoger ligt, maar goed ik denk niet dat daar iemand wakker van ligt. 32.27 km, 1:23:53, 23.1 km/u, max 29.7 km/u Endomondo ritgegevens

Op het moment een onvermoeibaar gevoel tijdens het sporten en dat is echt ouderwets kicken. Zelfs tegen de harde wind ging het me vrij goed af vandaag. Super tevreden thuis gekomen. Eenmaal thuis voelde ik in ieder geval wel dat ik wat gedaan had. Hardlopen is gevoelsmatig de zwaarste sport. Skeeleren komt in de buurt. Niet dat fietsen niet zwaar is natuurlijk dat bepaal je zelf maar tijdens het fietsen heb je meer controle over de intensiteit. Je schakelt tegen de wind een stuk lichter en je krijgt je hartslag vrij snel weer onder controle. Bij hardlopen/skeeleren moet je veel harder werken om snelheid te houden tegen de wind. Mijn lange weekend zit er helaas al weer op. Vanavond weer in de nachtdienst daar gaat mijn goede gevoel. Positieve nieuws is dat het er normaal gesproken maar twee zijn voor mij en dan heb ik weer weekend !!

Geen opmerkingen: