zondag 11 september 2011

Duurloopje 8 km Kloosterbos

Net na de middag naar Wachtebeke gereden wat slechts een paar kilometer is met de auto en vervolgens een heerlijk rustig duurloopje door het Kloosterbos gelopen. Droog begonnen en daarna lichte regen. Geweldig zo midden in de natuur en de geur van het bos is helemaal op en top genieten geblazen. Je komt echt tot rust een mooie manier om ook tijdens een rustig duurloopje lekker te ontspannen. Toen ik het bos in liep werd ik gepasseerd door een mountainbiker en diezelfde mountainbiker kwam ik 20 minuten later al rennend tegen in het bos. Of hij was die potloodventer/holbewoner tegen gekomen die enige maanden geleden in het kloosterbos was gesignaleerd of hij was aan het trainen voor de aankomende duatlons in de herfst/winter. Het zal de laatste optie wel geweest zijn hoop ik voor de beste man. Combinatie mtb-en/hardlopen (crossduathlon) wordt veel gedaan in België (wedstrijden)

Niet veel later riep een jongedame te paard die me passeerde 'ik moet linksaf en gij? Ik ook, ok merci !! en langzaam verdwenen ze weer uit beeld in een rustige galop. Ik ben ook een keer omgedraaid omdat ik recht op een loslopende hond afliep en het is bekend dat ik op zijn zachts gezegd doodsbang ben voor deze viervoeters. Bij het verlaten van het bos kwam ik de jongedame te paard nogmaals tegen. Langzame tempo van max 11 per uur kost bijna evenveel energie dan een tempo van 12 a 13 per uur maar ik heb goede moed dat de hartslag na verloop van tijd echt nog wat gaat zakken aan dit tempo. 8 km, 44:47, 10.7 km/u, 5:35 min/km, HF 146, max 153. Garmin Details Goede nieuws geen last meer van irritatie aan scheenbenen en deze week toch 3 keer kunnen lopen.

1 opmerking:

van den Abeele zei

Fijn dat die irritatie aan je scheenbeen lijkt weg te ebben. Leuk lopen daar hè, in Kloosterbos! Alleen loop je er wel vaak hetzelfde paadje...