maandag 5 september 2011

Gewenning !!

Gewenning: Een proces waarbij een eerder ongewone prikkel steeds meer als normaal ervaren gaat worden. Vandaag een rustig kort duurloopje afgewerkt tegen zo`n 11 per uur. Ik had het niet gedacht maar lichamelijk en mentaal begin ik inderdaad te wennen aan de rustige duurlopen. Het voelt eigenlijk gewoon ontzettend lekker om aan zo`n lage intensiteit te sporten. Kans op zware blessures is minder en uiteindelijk zal deze manier van lopen een zeer belangrijke bijdrage gaan leveren betreft mijn uiteindelijke doel "de marathon" Van de week staat mijn eerste interval op de planning. Patrick heeft me een aantal mogelijke en nuttige intervallen doorgestuurd per mail waarvoor dank. Voorlopig pas ik ze een beetje aan je kan niet voorzichtig genoeg beginnen. Ik begin met 3x200 meter (stevig tempo) gevolgd door een serie van 3x1000 meter (+/-14 per uur) uiteindelijk uitbouwen naar intervallen van 3 x 200 m gevolgd door 5 x 1500 meter. Deze intervallen staan 1x per week op de planning. Ik heb er nu al zin in !! Duurloop vandaag 6.01 km, 32:26, 11.1 km/u, 5:23 min/km, HF 147. Garmin details

Geen opmerkingen: