woensdag 14 september 2011

Routine

Twee dagen gerust na een week van 5 trainingen (3x gelopen / 2x gefietst) en vandaag de loopschoenen weer aangetrokken voor een rustig duurloopje tegen max 11 per uur. Het wordt langzamerhand een routine klusje om aan dit trage tempo te lopen maar ondanks dat zie ik de lol en het nut er zeker nog wel van in. Het blijft nog een beetje onnatuurlijk aanvoelen maar het gaat echt steeds makkelijker. Na thuiskomst voel ik amper dat ik gelopen heb aan mijn spieren en dat is goed nieuws. Hartslag lag vandaag aan dit tempo wel 6 a 8 slagen hoger als normaal een verklaring heb ik er niet voor. Er stond wel weer veel wind maar daar lag het zeker niet aan. De ene dag is de andere niet laten we het daar maar op houden het gevoel was goed en deze duurloop verliep weer moeiteloos. 9 km, 49:23, 10.9 km/u, 5:29 min/km, HF 153 Garmin Details. Nooit gedacht dat ik deze "langzame" aanpak lang zou volhouden maar ik heb er vertrouwen in dat het uiteindelijk wat op gaat leveren op de lange termijn. Geduld ....... Geduld ....... Geduld ....... De aanhouder wint !!

Geen opmerkingen: