woensdag 7 september 2011

Fladderen in D2, (34.8 km/u)

Pfff !! Wat een (fladder)wind zeg vandaag (kracht 5/6) met horten en stoten soms leunend tegen de zijwind om in balans te blijven en de Cervélo onder controle te houden. Uitzonderlijk goed gevoel in de benen dat wel maar mijn superman gevoel van afgelopen zondag was in geen velden of wegen te bekennen vandaag. Nachtdiensten zijn echt een drama voor mijn lijf en de overgang van nacht naar ochtenddienst (morgen) is al helemaal geen succes verhaal.

Rondje Watervliet gereden en bij het passeren van een groepje wielrenners merkte ik pas dat het tempo er toch weer behoorlijk in zat tegen de harde wind. Gemiddelde snelheid ruim boven de 30 in de D2 hartslagzone. Vanaf ijzendijke werd het een stukje vliegen met de wind in de rug, heerlijk was dat. Ik heb de afgelopen tijd toch weer een stap gemaakt wat mijn fietsniveau betreft. Niet gedacht dat dit nog mogelijk was. De stap van solo ritjes van zo`n 32 a 33 gemiddeld in D2 naar 34 a 35 per uur leek lange tijd onmogelijk maar nu heb ik het ongemerkt toch mooi voor elkaar gekregen. Hardlopen is zeker de oorzaak van deze conditieboost. Voor mij een bevestiging dat het zeker niet alleen om kracht in de benen gaat op de fiets maar dat een stijgende VO2 max een heel belangrijke factor is in dit verhaal. Ik hoop dat ik dit kan vasthouden en wellicht is mijn cyclo niveau op de fiets nu ook wat gestegen. We zien wel wat de toekomst brengt. Ritje vandaag 47.49 km, 1:21:51, 34.8 km/u, HF 169 Garmin Details

Normaal gesproken stond er vandaag eigenlijk een eerste (loop)intervaltraining op de planning maar ik voel wat lichte irritatie aan mijn scheenbenen na mijn laatste duurloopje en dat is geen goed teken op loopgebied. Verstandig besloten om maar niet te gaan lopen en dus op de fiets gesprongen. Ik heb al ervaring uit het verleden met Shin Splints dus ik weet dat je daar voorzichtig mee moet zijn. Ik verwacht dat de irritatie de komende dagen weer verdwijnt voor een volgende looptraining.

2 opmerkingen:

Siep zei

Super! Zou ik ook willen maar heb zo'n pest aan lopen...

Angelo Roelandt zei

@Siep Als je de pest hebt aan lopen moet je er zeker niet aan beginnen. Schaatsen/skeeleren werkt ook goed voor een conditieboost.