zaterdag 10 september 2011

Extra zuurstoftank (34 km/u)

Na het werk nog ff op de fiets gesprongen voor een rondje Watervliet. Geen fladderwind vandaag maar een stevig constant windje dat vrij vervelend lag op het rondje (veel zijwind) Het lijkt wel of ik de laatste dagen met een extra zuurstoftank rondfiets. Echt bizar hoe goed het nu gaat en dat na drie slopende vroegediensten. Ik zou beter stoppen met fietsen want stoppen doe je tenslotte op je hoogtepunt en veel beter dan dit gaat het echt niet meer worden vrees ik. Complete onzin natuurlijk ik geniet echt met volle teugen op de fiets voor je het weet zakt je vormpeil weer als een plumpudding in elkaar "Carpe Diem" is één van mijn motto`s pluk de dag dus en ik pluk me verloren op het moment. 46.02 km, 1:21:12, 34 km/u, HF 165 Garmin details

Twee jaar als een bezetene getraind om mezelf eventueel in de subtop te rijden tijdens cyclo`s maar het wilde maar niet lukken. Toch had ik altijd het gevoel dat er veel meer in zat maar op den duur geloofde ik er zelf niet meer in en was de motivatie en vooral de fut zowat volledig verdwenen (overtraind in 2009) Nu fiets ik maar twee keer per week, heb amper 2000 kilometer op de teller staan en toch rij ik de straatstenen eruit op het moment. Toch maar eens kijken volgend seizoen of mijn cycloniveau gestegen is als ik dit kan vasthouden. Iedere getrainde wielertoerist weet dat je aardig op de trappers moet voor een gemiddelde snelheid tegen de 34 a 35 per uur in je eentje. Het is helemaal te gek dat dit nu ook D2 ritjes zijn voor mij wat de hartslagzone betreft. Binnenkort misschien eens een ritje vlammen in D3 als ik zin heb al is het gewoon voor de kick. Morgen nog een rustig duurloopje door het bos in Wachtebeke aan max 11 per uur en daarna lekker een dagje relaxen met het gezin.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

He Angelo, ga ervoor ! voor die ene tijdrit van zo'n 50km en geef alles!
Je moet met zo'n vorm volgend jaar je zelf echt eens meten met de subtop, je bent het jezelf en je volgers gewoon verplicht.
Bij mij gaat het geukkig ook al een stuk beter, ik zit steeds beter op mijn fiets en de benen voelen alweer sterker aan en bovenal geniet ik er gelukkig weer van! Groetjes en prettig weekend!
Morgen ben ik 13 jaar getrouwd, als ik die vliegtuigen in de Twintowers zie gaan weet ik, oh ja mijn trouwdag!

Angelo Roelandt zei

@Angelo haha je zou zo maar een motivator kunnen worden tsjakka !! maar daar trap ik niet in :-) Je weet het hé ik ga voor de marathon. Als de vorm volgend seizoen dezelfde vormen aanneemt dan ga ik zeker ook eens een cyclo rijden op de fiets om te kijken of er wat progressie is geboekt. Zolang het maar blijft draaien om de fun uiteraard met een gezonde dosis fanatisme (haha) Gefeliciteerd overigens 13 jaar is tegenwoordig ook een prestatie van formaat.

Groetjes Angelo.