dinsdag 13 september 2011

Trailrunning !!

De marathon lopen in 2012 !! uitdagend genoeg zou je zeggen en dat is het ook maar na een paar bosloopjes en een blogbericht van Gert ben ik weer op het spoor gekomen van trailrunning. Vorig jaar had ik al wat speurwerk verricht op internet maar nu ik echt weer actief aan het lopen ben zie ik hier natuurlijk weer een geweldige uitdaging in. Het avontuurlijke trekt me gewoon enorm het moet echt een enorme kick zijn om midden door de ongerepte natuur te rennen, klimmen, ploeteren en klauteren. Ik weet uiteraard wel een beetje wat het inhoud uit mijn tijd bij het korps mariniers toen ik nog jong en onbevangen was :-) maar leuk kon ik dat in die tijd niet echt noemen (haha) In de ardennen heb je prachtige uitdagende trails liggen waar je jezelf enorm kunt uitleven. De trailrunning kalender is aardig gevuld met tochten/wedstrijden vooral in de ardennen maar ook in Frankrijk, Duitsland en Nederland. Kortere afstanden, een marathon en zelfs ultralopen. Wat dacht je van de Marathon Du Mont-Blanc of andere ultralopen met 3000, 4000 en soms nog meer hoogtemeters. Filmpje Marathon du Mont-Blanc Pffff, dat moet afzien zijn maar goed op de één of andere manier wil ik altijd grensverleggend bezig zijn zal wel één of andere afwijking zijn zeker !! Misschien iets te lang met de navelstreng rond mijn nekje geworsteld tijdens mijn geboorte, geen idee !! maar ik doe er geen vlieg kwaad mee en ben er toch mooi mee van de straat. Zoals ik altijd zeg "ieder zijn hobby" Het lijkt me overigens leuk om zo`n avontuur aan te gaan met een paar man dus ik ben in principe nog op zoek naar een paar andere gekken die deze manier van lopen ook wel zien zitten. "Avontuurlijk rennen" In mijn ogen loop je jezelf naar de "ultieme bevrijding" wat wil een mens nog meer. Mocht je dit lezen (Alex) dit is toch echt iets voor jou :-)

Spring ik nu gelijk weer in dit avontuur. Nee natuurlijk niet eerst ga ik verder met de voorbereidingen richting de marathon van Rotterdam. In december moet ik voor mezelf weten of mijn gestel dit aan kan op de weg (harde ondergrond) en dan start de echte voorbereiding richting de marathon. Ik geef mijn lijf dus nog even de tijd om te wennen aan het hardlopen. Ik zal wel veel moeten afwisselen van ondergrond dat heb ik al gemerkt door diverse lichte pijntjes. Ik zal dus wat vaker het bos of het strand moeten opzoeken. Misschien loop ik aanstaande zondag wel weer een wedstrijd in Cadzand-Bad "Dwars door de Zwingeul" 7.5 km maar wel een erg zwaar parcour over het strand, door mul zand, op en af en zelfs door het water. Kortom toch mijn eerste trailrun (haha) Gewoon lekker trainen ik heb nog niet het niveau om echt mee te doen maar dat kan ook nog niet maar dat komt nog wel als het aan mij ligt. Ik begin nu wel het gevoel te krijgen dat ik dicht in de buurt kan komen van mijn oude loopniveau uit een ver verleden. Qua snelheid misschien niet 5km (17:01) 10 km (34:56) maar qua uithouding zeker wel. Ik ben echt een stuk taaier en vooral harder geworden en heb behoorlijk veel geleerd in al die jaren. Keep on Dreaming !!

2 opmerkingen:

Gert zei

Wat ontzettend leuk om te lezen Angelo! Trailrunning is inderdaad het mooiste dat er is.

Succes met je marathon voorbereidingen & tot ziens op de trails! :-)

groet, Gert

Anoniem zei

Angelo, je bent nog gekker dan ik al dacht, het ene doel ligt nog in het verschiet of het volgende dient zich al aan. Waar ken ik dat toch van?
Ik snap maar al te goed dat je gewoon "alles" leuk vindt, als je lichaam maar meewerkt. Ik ben ook heel slecht in keuzes maken, maar heb nu echt eerst voor het fietsen gekozen. Ik wens je in ieder geval heel veel succes met je marathon voobereidingen, het traject naar het doel is vaak nog leuker dan het doel op zich!
groetjes Angelo