dinsdag 25 oktober 2011

Bezoek sportarts/podoloog

Vandaag naar de sportarts en de podoloog (Prosano) geweest in het ziekenhuis te Terneuzen. Niet echt verrassend maar wel geruststellend dat ik wel degelijk problemen heb met mijn voetjes. Lichte blessure die maar niet over wil gaan aan mijn linkervoet werd direct verklaard door de sportarts en later uiteraard ook door de podoloog. De sportarts heeft me ook andere werkschoenen geadviseerd vanwege mijn voetproblemen. Als de werkgever dit niet vergoed zal ik ze zelf moeten aanschaffen om van mijn pijnlijke voeten af te komen. Mijn hardloop schoenen waren in ieder geval perfect maar ik had ook niets anders verwacht van runners service lab in Gent. De aanpassing die ze destijds hadden gedaan aan mijn linkerzool ivm voetblessure was ook al een stap in de goede richting maar was nog niet voldoende (ondersteuning) Ze hadden me daar overigens ook geadviseerd om naar een podoloog te gaan en eventueel terug te komen voor steunzolen indien nodig. Op mijn fietsschoenen had de sportarts wel iets aan te merken. Mijn schoenplaatjes moeten in ieder geval een centimeter naar achter geplaatst worden dus dat is een goede tip en zeker het proberen waard. Verder heb ik vaak last van vermoeide/pijnlijke en soms branderige voeten (vooral na klimtochten) vrij technisch verhaal na de footscan maar het komt erop neer dat ik serieus wat ondersteuning nodig heb en het was ook duidelijk te zien aan de drukpunten van mijn huidige zolen. Volgens de podoloog allemaal zeer goed op te lossen door de steunzolen die ze nu gaan maken. Over twee weken krijg ik de steunzolen opgestuurd via de post. Over 8 weken moet ik terug op controle bij de sportarts. Hopelijk weer een stap in de goede richting !! Let`s hope so .........

Geen opmerkingen: