zondag 9 oktober 2011

Rustige duurloop 18 km

Maar weer eens voor gek verklaard door Inge om door de regen te gaan hardlopen maar het was gewoon erg lekker loopweer :-) Vanmorgen nog even live naar de marathon van Eindhoven gekeken op omroep brabant wat gingen die Kenianen en die Ethiopiërs weer hard zeg in de kopgroep na een uurtje hobbelen al meer dan 20 km afgelegd, pffff.

Een rustig rondje Westdorpe gelopen. De polders waar ik normaal loop hier in Sas liggen vol bagger en slik dus dat is niet interessant op het moment. Gewoon lekker relaxed gelopen eenmaal terug in Westdorpe ging de brug weer net voor mijn neus dicht dus nog een extra lusje door Westdorpe gelopen. Na verloop van tijd kreeg ik wel weer wat last van mijn voetblessure van afgelopen zomer, grrrr. Geen zware blessure maar wel irritant. Binnenkort naar de podoloog in het ziekenhuis dus misschien dat ik daar iets wijzer wordt van wat dit nu is. Verder heb ik gemerkt dat mijn scheenbenen minder zwaar belast worden nu ik loop met compressie kousen. Komt voornamelijk omdat mijn wielrenkuitjes nu goed ondersteund worden volgens mij. Erg prettig dat ik daar voorlopig geen last meer van heb. Weektotaal 52.54 kilometer. Vandaag 18.01 km, 1:36:20, 11.2 km/u, 5:21 min/km, HF 162.Garmin details

1 opmerking:

Unknown zei

Als je op zoek bent naar parcoursen met zachte ondergrond in de buurt kan ik je er wel enkele doorsturen want ik zie namelijk dat je veel op de weg loopt...
Ik heb ook een tijd met blessures te kampen gehad(scheenbeen, achillespees, knie, ...) en dit was allemaal te wijten aan de harde ondergrond.
Ik loop tegenwoordig nauwelijks nog op harde ondergrond, heb mij schoenen laten aanmeten bij speciaalzaak, compressiekousen laten aanmeten en ik kan je nog wel enkele tips geven!
Ik ben nu al een 3-tal jaar blessurevrij :). Grtz