donderdag 27 oktober 2011

Intensieve duurloop 8 km

Net na de middag de loopschoenen aangetrokken voor een wat intensiever duurloopje van 8 km. Ik ben nu eenmaal ingeschreven voor de zevenheuvelenloop 20 november dus moet nog wel een paar keer wat doorlopen om hier nog een beetje voor te trainen. Tempo lopen tot een hartslag van 180 loopt nog vrij comfortabel al is het uiteraard wel intensief. Laatste 500 meter tempo verhoogd naar zo`n 16 per uur gemiddeld en dan loop ik net op of net iets over mijn omslagpunt dat ergens tussen de 189 a 192 slagen per minuut ligt (zo te voelen) overigens niet zo`n best gevoel vandaag en wat ontevreden over de snelheid maar goed zo belangrijk is snelheid niet op het moment. 8.01 km, 35:42, 13.5 km/u, 4:27 min/km, HF 179 Garmin details

Doelstelling is om mijn snelheid of beter gezegd marathon tempo op termijn naar zo`n 13 km/u te brengen. Mijn hartslag zal dan zo`n 10 slagen moeten zakken om gewoon nog zeer comfortabel te kunnen lopen aan zo`n 170 a max 175 slagen per minuut. Gemiddeld moet ik dan ergens tussen de 12 en 13 per uur kunnen lopen wat een marathon tijd zou kunnen opleveren tussen de 3:15 en 3:30 want dat is in principe mijn uiteindelijke doel op 15 april 2012. Over zo`n twee weken krijg ik mijn steunzolen dus tot die tijd toch nog maar een beetje oppassen want ik voel hier en daar toch wat pijntjes die ook verklaard werden door de podoloog en de sportarts. Zeker geen 20+ kilometer duurlopen meer lopen tot die tijd want mijn voeten worden zwaar overbelast omdat ze niet voldoende ondersteuning krijgen. De finse piste maar weer eens opzoeken voor de langere duurlopen om de boel een beetje heel te houden tot die tijd. Volgende training hopelijk weer eens op de fiets want ik heb veel zin om weer eens op de Cervélo te scheuren door de polder :-)

Geen opmerkingen: