vrijdag 14 oktober 2011

Herfstritje met hongerklop

Vanmiddag weer een mooi ritje gereden met de Cervélo langs de kust. Begon als een heerlijk rustig ritje in D1 lekker toeren handjes los op het stuur en lekker genieten van de omgeving. Ik voelde me opperbest en het fietsen ging moeiteloos. Vanaf Cadzand de frisse harde wind vol op de neus maar ook hier de hartslag netjes in D1 gehouden. Na een kilometer of 73 vanuit het niets plots een enorme hongerklop ook wel honger ram genoemd. Snelheid kakte in met een noodgang en voor ik wist stond ik zowat volledig geparkeerd. Gelukkig vlak voor het tankstation bij ijzendijke dus hier dankbaar gebruik van gemaakt om even bij te tanken. Ik had gelukkig wat geld op zak anders had ik het tankstation zonder pardon overvallen zo k*t voelde ik me door de hongerklop. Cola en snicker binnen no-time naar binnen gewerkt dat was echt lekker. Mijn weg vervolgd maar de hongerklop niet meer te boven gekomen. 20 kilometer lang met de wind vol op de neus aan Cervélo onwaardige snelheden naar huis gekropen. Pffff afzien in hartslagzone D1 ik wist niet dat dit mogelijk was. De wind flink vervloekt onderweg maar je doet er niets aan. In Philippine nog bijna een frontale botsing met een schoolmeisje dat sms`end over het fietspad slingerde. Ik kon nog net de grote weg opspringen anders was ik er vol opgereden. Al die schoolkids staren overigens constant naar hun gsm op de fiets mijn eigen dochter vertrekt vroeg in de ochtend al sms`end van de oprit naar school #purewaanzin Uiteindelijk toch nog thuis geraakt. Tweede keer in mijn hele fiets carrière dat ik te maken heb met een echte hongerklop (parkeerstand) en hopelijk de laatste. Godmiljaar wat een miserie is dat !! Een verklaring is er niet voor het overkomt je gewoon. Tijdens een rustig ritje verwacht je het zeker niet. Daarbij heb ik onderweg gewoon gedronken en gegeten. Mentaal gezien zeker weer een mooie training :-) 94.61 km, 3:18:54, 28.5 km/u, HF 153 (D1) Garmin Details

3 opmerkingen:

Anoniem zei

He Angelo, het is niet echt verwonderlijk die hongerklop omdat de intervaltraining van de dag ervoor ervoor zorgt dat je suikerspiegel zich nog moet herstellen. Waarschijnklijk nog iets te hoog in D1 gefietst.
Gr Alex

van den Abeele zei

Ben het eens met voorgaande berichtje van Alex. En als je het goed bekijkt: 'slechts' 2x overkwam het je, zo'n hongerklop. Helaas moet ik constateren dat dat bij mijzelf al vele malen vaker is gebeurd...
Ach, het verhoogd je 'hardheid'... toch?!

Angelo Roelandt zei

@Alex Zou goed kunnen dat het uiteindelijk toch iets te maken heeft met de interval de dag ervoor zei het niet dat ik deze combinatie (intervallen gevolgd door rustige duurrit) al ontelbaar veel keren heb uitgevoerd. Nu gaat het wel om een interval (hardlopen) is wellicht toch intensiever dan intervallen op de fiets. Ik zal het zeker eens in de gaten houden dus thanks voor de tip Alex. @Aschwin Ik was al vrij hard maar maar nog wat harder kan nooit geen kwaad inderdaad :-)

Groeten,

Angelo.