dinsdag 4 oktober 2011

Duurloop 15 km Finse Piste

Vorige week zondag een hele dag op mijn bed gelegen omdat ik niet fit was de volgende dag was het gek genoeg over en fietste ik zonder al te veel moeite een rondje boven de 34 gemiddeld. Afgelopen zondag was het weer patat, zomaar uit het niets een mega offday !! Warm/koud, zweterig, licht verkouden, lamgeslagen dus wederom veroordeelt tot een dag op de bank en in mijn bed, pffff. Zondagavond ook nog de nacht in en dat hakte er echt flink in dus maandagnacht vrij genomen om even goed bij te komen en hopen dat het niet zou doorzetten. Goed kunnen slapen en vanmorgen besloten om een stukje te gaan rennen op de finse piste in Ertvelde. Ochtendpols 51 bpm iets hoger als normaal maar ik voelde me verder gelukkig weer ok.

Eenmaal op de finse piste weer intens genoten van het lopen midden in de natuur. In het begin was het rustig maar al snel meerdere lopers op de piste en iedereen liep vandaag aan een zeer rustig duurtempo. Met 10.6 km/u gemiddeld liep ik de meeste zelfs nog voorbij. Ook wat kakelende dames onderweg !! zelf hou ik absoluut niet van praten tijdens het lopen. Op de fiets geen enkel probleem maar tijdens het lopen hou ik van de rust en loop ik het liefst in gedachten verzonken op een soort van automatische piloot lekker in een licht roesje genietend van de omgeving en de natuur. Ik hou van muziek maar tijdens het lopen moet ik er echt niet aan denken. Veel lopers lopen met oortjes in ik kan dat echt niet het verstoord mijn innerlijke rust en vooral mijn concentratie. De piste loopt zo lekker dat ik het een kleine moeite vind om in de auto te stappen en naar Ertvelde te rijden. De irritatie aan de schenen is weer verdwenen en na deze duurloop van 15 km heb ik er ook geen last van dus deze zachte ondergrond is perfect voor mij om op te lopen. Het loopt een stuk zwaarder dus als je hier veel traint dan ga je als speer over de weg ......... Om mijn adidas schoenen wat proper te houden had ik de Nike`s weer eens aangetrokken. Ze lopen goed maar bijna een blaar opgelopen na deze duurloop dus maar niet meer doen. Met de adidas schoenen nooit last van blaren dus de nike`s zijn gewoon niet de juiste schoenen voor mij ook niet om rustig wat te hobbelen over de finse piste. Nieuw nike hempje en loop broek bevallen wel uistekend. 15.02 km, 1:25:02, 10.6 km/u, 5:40 min/km, HF 155 Garmin details

Geen opmerkingen: