zaterdag 22 oktober 2011

Vrije looptraining

Vanmorgen eerst naar de Intersport geweest in Mariakerke na een tip van Jan Gowy en hij heeft absoluut niets te veel gezegd. Wat een winkel GROOT en VEEL eindelijk een winkel met een fatsoenlijk assortiment. Ook aan te raden voor fietsers en tal van andere sporten/sporters tennis, voetbal, wintersport en noem maar op. Lange broek en jack van Nike gekocht om de herfst/winter door te komen en zeer tevreden huiswaarts gegaan.

Daarna de loopkleding aangetrokken en een rondje gelopen. Mijn "worst nightmare" kwam vandaag helaas uit. Ging ook eens een rondje door en rondom mijn eigen dorp lopen werd ik aangevallen door een klein k*thondje tijdens een tempoversnelling. Godgloeiende gloeiende wat heb ik daar toch een hekel aan als die beestjes los lopen. Ik weet dat veel mensen liefhebbers zijn van deze viervoeters maar ik sta echt doodsangsten uit als ik zo`n loslopend kreng tegenkom. 16, 17 per uur lopen was geen probleem voor deze kleine viervoeter dus maar gestopt met rennen en gewacht tot de twee dames het beestje onder controle kregen, grrrrrr. De dames even lief aangekeken en wat gevloekt (sorry daarvoor) en mijn weg vervolgd. Vandaag twee versnellingen gelopen van zo`n 700 meter aan wedstrijdtempo. Tempo tussen de 16 en 18 per uur ging gewoon prima. Eigenlijk wedstrijddag vandaag maar blij dat ik wederom niet gekozen heb om een wedstrijd te gaan lopen. Echt nog veel last van de omschakeling van de nachtdienst dus dat schiet niet op. Verder rustig gelopen en 3x de trappen op de brug meegepakt. Na de training de garmin vergeten uitdrukken omdat ik wat aan het ouwehoeren was met Ronny Gras. Blijft een wonderlijke man bijna 80 jaar en de teller staat dit seizoen weer al op zo`n 13000 fietskilometers. Vanaf maandag start mijn programma echt richting de marathon met behulp van de Nike+ website. Gewoon als leidraad ik heb het niet meer zo op vaste schema`s. Gisteren al mijn Garmin files geïmporteerd naar de Nike+ website. Blijft een zeer mooie site met handige tips en dat motiveert net nog wat extra. Morgen een wat langere rustige duurloop in het bos of op de finse piste in Evergem.

De dames een voorstel gedaan dus nu naar de Bioscoop in Gent en daarna een hapje eten in de pizzahut in Gent :-)

Geen opmerkingen: