zondag 25 januari 2009

Duurtraining D1 , 74.2 km, 2 uur en 37 minuten, 28.4 km/u (147 bpm)


Even getwijfeld een duurtraining op de tacx of weer naar buiten. Even de buienradar bekeken en dat zag er allemaal goed uit dus besloten om weer buiten te gaan rijden. Het windje is vrij stevig vandaag en voelt behoorlijk koud aan. Iets over één klik ik in de pedalen en fiets langs het kanaal richting Terneuzen. Wind mee dus het gaat bijna vanzelf en de snelheid loopt redelijk op. bij de stoplichten voor de sluizen linksaf richting Hoek. Op dit stuk een flinke zijwind, op zich mooi om ook eens te testen of je nu echt last hebt van zijwind met hoge velgen. Je voelt het wel iets beter aan het voorwiel maar zeker niet zo erg als ik gedacht had. Het valt allemaal erg mee en ik heb er eigenlijk totaal geen last van. Met windkracht 6 of hoger wordt het misschien een ander verhaal. Via de braakman, Biervliet, schoondijke en nog wat plaatsjes fiets ik naar Breskens. Nog steeds veel stukken waar de wind aardig in het voordeel is dus dat gaat lekker. Eenmaal in Breskens aangekomen maak ik snel even een foto bij de haven en spring daarna snel terug op de fiets anders krijg ik het misschien al snel te koud. Terug is zowat alles tegen de wind in of zijtegen maar ik kan mijn hartslag prima in D1 houden al zakt de snelheid op sommige stukken drastisch. Via de Braakman en Philippine terug naar huis, nog ff een stukje polder meepakken en dan het laatste stuk naar huis. Echt verbaasd over het gemak waarmee ik vandaag gereden heb zeker onder deze alles behalve ideale omstandigheden. Echt koud heb ik het overigens niet gehad maar die snijdende wind op je gezicht is op den duur wel genoeg geweest. Duurvermogen lijkt al prima in orde te zijn al heb ik natuurlijk nog geen vijf uur gereden. In Januari heb ik in ieder geval nog nooit zo makkelijk rond gefietst. Erg veel profijt van de krachttraining in de sportschool, dat voel ik echt erg goed. Gemiddelde hartslag 147 slagen per minuut (dus laag in D1) en gemiddelde snelheid toch nog 28.4 km/u. Mij hoor je niet klagen !! Nogmaals de Bontragers bollen echt zo enorm goed echt een genot om mee te rijden. Na thuiskomst de boel schoongemaakt en een welverdiende douche gepakt. Trapfrequentie in de grafiek klopt niet, sensor zit nog niet op mijn fiets maar gek genoeg staat er wel een waarde in de grafiek van 51/62.

1 opmerking:

Erik Cardon zei

Hallo angelo,

Het was inderdaad wat fris.
Ik zit nu in de middag.
Ook op de fiets natuurlijk, aan de sluizen van Terneuzen deden 3 chinezen me stoppen om de weg te vragen naar het centrum.
Even de weg gewezen en ze wilden gelijk met me op de foto.

Ik heb inmiddels weer wat op mijn blog geschreven.

Erik