maandag 5 januari 2009

Tacx specifieke krachttraining 4, 43.1 km, 1 uur en 14 minuten

Nachtdienst gehad en gelukkig vrij goed kunnen slapen. Vandaag voor de eerste keer krachtblokken van 2 minuten aan 60 rpm in plaats van 1 minuut. Eerst een kwartier opwarmen op souplesse (116 rpm) en daarna 4 blokken van 2 minuten en na elk krachtblok 2 minuten herstellen. Ik besluit 53-17 te schakelen tijdens het eerste blok wat een wattage opleverd tussen de 270 en 280 watt. Het eerste blok fiets ik makkelijk uit en blijf ik ruim onder mijn omslagpunt. Bij de volgende blokken schakel ik een tandje bij 53-16 wat een wattage van 300 watt opleverd. Tweede en derde blok gaan ook prima maar het is wel al een stuk zwaarder dan de blokken van 1 minuut in de voorgaande traningen. Het laatste blok gaat ook goed alleen de laatste minuut voelt al iets minder prettig aan. Ik kom precies uit want de laatste seconde stijgt de hartslag even naar de 185 slagen per minuut. Daarna 45 minuten op souplesse gereden aan zo`n 113 a 115 omwentelingen per minuut. Gemiddelde trap frequentie van heel de training 107.8 omwentelingen per minuut. Ik verheug me nu al op 8 blokken van 3 minuten (week 10 van het schema) dat zal een stevige training worden. Woensdag ga ik weer naar de sportschool voor een krachttraining. Morgen een welverdiende rustdag.

2 opmerkingen:

Erik Cardon zei

Hi Angelo,

Lekker bezig? ik heb vandaag mijn 3 uur duur in d1 niet vol gemaakt.
Na 2 uur hield ik het voor gezien, het draaide voor geen meter ik denk dat ik de inspanning van gisteren heb moeten bekopen.
Tevens zit ik nu met blauwe plekken tussen mijn benen, dit komt door die enorme K.. zadels van de cardiofiets.
De benen moeten nog wennen aan de extra serie plus meer gewicht, morgen ochtend ga ik weer krachttraining doen, blijf wel de extra series en gewichten volhouden.
Misschien zie ik je morgen.

Groet,
Erik

Angelo Roelandt zei

Hoi Erik,

Die zadels zijn inderdaad een drama op die ergofietsen. Op zich jammer dat er ook geen spinningfietsen staan in de ruimte waar wij trainen. Die hebben volgens mij wel smalle zadels.