vrijdag 9 januari 2009

Training 18 sportschool, 2 uur en 15 minuten + Schaatspret


Vandaag voelde ik me topfit en goed uitgerust, werken moest ik niet dus kon ik de flink aan de bak in de sportschool. Erik zat al op de ergofiets toen ik binnenkwam, na het omkleden heb ik plaatsgenomen op de fiets naast Erik voor een warming up van 10 minuten. Na mijn warming up ging Erik nog even door en ik ging vol goede zin naar het krachthok. Eerst weer begonnen met squatten, even onder toeziend oog van Jeroen (de sportinstructeur) en volgens zijn zeggen zag het er technisch perfect uit. Tussen het squatten door de triceps getraind op het total body apparaat. Weer 5 series leg press voor de kuiten en de benen, leg curl en leg extension en daarna gewerkt aan het bovenlichaam. Ik zie steeds meer interessante oefeningen voor het bovenlichaam en vandaag heb ik er weer eentje bijgepakt voor de onderrug. Erik was intussen klaar met fietsen en kwam nog even een praatje maken. Prachtig om te zien dat ook hij super enthiousiast en fanatiek is (that`s the spirit) ben dus niet de enige gek (haha) Na alle oefeningen voor het bovenlichaam was het weer tijd voor een tweede serie voor de benen met iets meer gewicht (70 a 75% 1rm) ging ook weer super dus ook een vijfde serie uitgevoerd voor leg press en leg extension. Ook weer wat extra oefeningen voor de buikspieren gedaan. De tijd begon weer te dringen want ik had beloofd om nog mee te gaan schaatsen met mijn vrouw en kinderen. Erg lekker getraind maar uitfietsen ging dus niet meer vandaag, uitschaatsen dan maar !! Morgen fiets ik een rustige herstel/duurtraining op de tacx.
Squatten met dumbells 24 kilo (2x12)
5 series - 12 herhalingen
Leg press kuiten
totaal: 10 series - 20 herhalingen - 100 kg
Leg press benen
5 series - 12 herhalingen - 90 kilo
5 series - 10 herhalingen - 100 kilo
Leg curl
5 series - 12 herhalingen - 25 kilo
3 series - 10 herhalingen - 35 kilo (niet geforceerd ik blijf voorzichtig met deze oefening)
Ik was eigenlijk niet van plan om zelf te gaan schaatsen maar ik kon de verleiding toch niet weerstaan. Is al heel wat jaren geleden en het is toch een soort van jeugdsentiment het schaatsen op de molenkreek in Westdorpe. Voor onze jongste dochter was het de eerste keer dat ze op het ijs stond maar die vloog er gelijk vandoor alsof ze nooit anders gedaan heeft. Welliswaar op kinder glij-ijzers dus nog geen echte schaatsen maar ik stond er toch versteld van. Onze oudste dochter had al eens op kunstijs geschaatst maar ook nog nooit op natuurijs. Haar vriendinnen van school waren er ook dus dat was dolle pret met al die meiden. Zelf stond ik in het begin toch wat onwennig op mijn hockey schaatsen maar na een een paar minuten ging het best wel aardig. Ik kon in ieder geval nog schaatsen ook al waren mijn oude hockey schaatsen volgens mij toch aan de botte kant. Na een uur hadden we het wel gezien en mijn vrouw en oudste dochter die last hebben van winterhanden en voeten konden het niet meer uithouden van de kou. Zelf geen last gehad van kou het was eigenlijk gewoon prachtig schaatsweer, zonnetje erbij en geen zuchtje wind. Ik had wat winterfietskleding aan getrokken dat helpt ook natuurlijk. Zonder ongelukken van het ijs kunnen stappen en toch erg genoten van alle schaatspret en de heerlijke frisse buitenlucht.

Geen opmerkingen: