vrijdag 16 januari 2009

Training 19 sportschool 1 uur 15 min + tacx duurtraining 56 min (147 bpm)


Gisterenavond om 23:58 eindelijk kunnen inschrijven voor de Amstel Gold Race (200 km). Wat een drama die inschrijving, ik vrees dat het tijd wordt voor een andere server. Vanmorgen om 9:30 begonnen met trainen in de sportschool. Eerst een warming up van 10 minuten op de ergofiets en daarna begonnen met leg press, leg curl en leg extension. Deze keer licht getraind voor de benen want ik voelde een irritatie aan mijn linkerknieschijf. Squatten heb ik vandaag ook maar niet gedaan. Triceps, biceps, buikspieren, rug, onderrug en schouders getraind. De oefenigen voor het bovenlichaam gaan steeds beter, ik merk nu echt dat ik sterker geworden ben. Ook bankdrukken stond vandaag weer op het programma, gewicht wel laag gehouden.
Na thuiskomst een programma van 56 minuten gereden op de tacx in D1. Bij het fietsen overigens totaal geen last van irritatie aan de knieschijf.

Bankdrukken
1 serie - 12 herhalingen - 30 kilo
3 series - 12 herhalingen - 40 kilo (ging erg makkelijk)

Leg press (kuiten)
5 series - 20 herhalingen - 100 kilo

Leg press (benen)
5 series - 20 herhalingen - 80 kilo (lichter getraind ivm irritatie linkerknie)

Leg curl
4 series - 10 herhalingen - 35 kilo

Leg extension
5 series - 12 herhalingen - 50 kilo (lichter getraind dan anders)

1 opmerking:

Gert zei

Die Amstel Gold Race heeft mij bijna een hele avond gekost! Pas na middernacht kon ik de inschrijving voltooien.

Ik ga de 150km doen, dat vind ik wel mooi genoeg zo vroeg in het seizoen.

De inschrijving is alweer gesloten trouwens, zat binnen 30 uur vol!