vrijdag 2 januari 2009

Tacx specifieke krachttraining 3, 48.6 km, 1 uur en 16 minuten


Vandaag en morgen ben ik nog lekker vrij maar aanstaande zondag moet ik weer in de nachtdienst. De eerste training van het nieuwe jaar bestaat uit een specifieke krachttraining met 6 blokken van 1 minuut aan 60 omwentelingen. Eerst een warming up van 15 minuten en daarna het eerste krachtblok, wattage ligt steeds rond de 320 watt. Deze keer heb ik mijn hartslag makkelijk onder mijn omslagpunt kunnen houden zelfs tijdens het laatste blokje. Tussen de krachtblokken steeds 2 minuten herstellen. Na de krachtblokken 45 minuten gefietst met een trapfrequentie van boven de 100 omwentelingen per minuut. Ging erg makkelijk vandaag. De tweede grafiek is een uitvergroting van de krachtblokken.


Geen opmerkingen: