zondag 11 januari 2009

Tacx duurtraining D1, 74.1 km, 2 uur (148.8 bpm)


Erg goede trainingsweek achter de rug de vier dagen vrij (van werk) hebben me erg goed gedaan. Als afsluiter van de week een erg goede duurtraining in D1 gereden. Gemiddelde hartslag van 148.8 iets lager dan vorige week al schilt het bijna niets maar het gemiddelde wattage van 191.7 ligt ook iets hoger (bijna 4 watt) dan dezelfde duurtraining van vorige week. Na 10 minuten warming up gelijk een iets steviger blokje om de vetverbranding wat sneller op gang te helpen. Weer een trapje gereden van 200, 250 en 300 watt. Laatste 20 seconden weer even doorgetrokken naar 500 watt tot ik exact op 184 slagen zat. Daarna hartslag uiteraard weer gelijk drastisch laten zakken. Na iets meer dan een uur weer een iets intensiever blokje en hier trapjes gereden van 200, 220, 240, 260 en 320 watt. Blokjes van 2 minuten, laatste blokje aan 320 watt duurde een minuut en hier kon ik ruim onder mijn omslagpunt blijven. Daarna weer snel terug naar de D1 zone (138-156) om uiteindelijk gemiddeld onder de 149 slagen te blijven. Erg lekker gefietst !!! Morgen rustdag wat het fietsen betreft. Wel weer gaan werken in de middagdienst.

Vanmiddag gaan we nog een keer schaatsen met zijn allen, iedereen heeft de smaak goed te pakken en ook onze jongste dochter is al overgestapt van glij-ijzers naar echte kunstschaatjes. Schaatsen aangetrokken en weg was ze, die kon dus gelijk schaatsen. Onze oudste dochter heeft ook nieuwe kunstschaatsen gekregen en ook dat ging gelijk al stukken beter dan met de oude schaatsen die ze eerst had. Vroeger leerden we schaatsen achter een stoel tegenwoordig stappen die gasten op het ijs en gaan ze gewoon schaatsen. Komt wellicht omdat ze ook kunnen skeeleren.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Achter een stoel leer je niet schaatsen, belangrijkste is de zijdelingse gewichtsverplaatsing met schaatsen, die ontbreekt achter een stoel vrijwel geheel. Mijn complimenten voor je weblog trouwens, sinds enige tijd bekijk ik met enige regelmaat je verrichtingen. Ik ben zelf in voorbereiding op de dolomietenmarathon (en heb net een cervelo aangeschaft, zo kwam ik met wat googlen op je site terecht). Groet, Arno

Angelo Roelandt zei

Hoi Arno,

Van schaatsen heb ik inderdaad weinig verstand. Bedankt voor de complimeneten voor mijn weblog en succes met je voorbereidingen op de dolomietenmarathon. Dolomieten zou ik ook wel eens willen rijden. Voorlopig ben ik nog niet klaar met de marmotte, ik heb nog doelstellingen genoeg wat dat betreft.

Groeten,

Angelo.