vrijdag 30 januari 2009

Tacx stukje Amstel gold race, 16.2 km, 27 minuten

In verband met de operatie van mijn vrouw een paar dagen vrij geweest en steeds vroeg naar bed gegaan en dus goed uit kunnen rusten. Vanmorgen was mijn ochtendpols dan ook weer eens 48 slagen per minuut wat voor mijn doen erg laag is. In topconditie ligt de ochtendpols rond de 47 a 48 slagen per minuut. Na een belletje van mijn vrouw zag het er naar uit dat ze vanavond pas naar huis mocht. Ik voel me erg goed vandaag dus een testje zou mooi kunnen vandaag ondanks dat het weekschema eigenlijk een herstel training aangeeft, 1:30 in D1 heb ik gisteren al gereden. Rond half twee begin ik aan een stuk real life video van de Amstel Gold Race (46 km) ik selecteer mezelf als opponent (tegenstander) als referentie. De tijd van mezelf dateert uit januari 2008 dus dat is een mooie vergelijking. Ik begin rustig en als het heuvel op en af gaat fiets ik meestal in D2. Op de Loorberg laat ik de hartslag even stijgen tot het omslagpunt daarna zak ik weer naar de D2 zone. Na een update die ik onlangs heb uitgevoerd van de tacx software zie ik dat nu de hellingen worden weergegeven met een pop up schermpje met informatie over de helling. Dit ontbrak in de eerdere software versie dus dit is een aangename verbetering. Ik zweet intussen enorm en lig na zo`n 16 kilometer fietsen 1.5 kilometer voor op mezelf als opponent. Gaat erg lekker dus, dan gaat de telefoon. Mijn vrouw mag toch deze middag nog naar huis en vraagt of ik haar wil komen ophalen. Gelijk gestopt uiteraard en onder de douche gesprongen en naar het ziekenhuis gereden om haar op te halen. Training dus vroegtijdig moeten afbreken maar het zag er allemaal erg goed uit. Ik heb voor aankomend weekend nog een training in de sportschool staan en een duurtraining van minimaal 2:45. Als de situatie met mijn vrouw het toelaat verschuif ik de duurtraining van zondag naar morgen. Als het weer net zo mooi is als vandaag dan rij ik de duurtraining zeker buiten. Van het zitvlak heb ik overigens nagenoeg geen last meer. Zondagmorgen is de sportschool open van 9:00 tot 13:00 dus ga ik zondagmorgen voor de krachttraining. Daarna wk veldrijden kijken, ben benieuwd Lars Boom, één van de belgen of Stybar.

Geen opmerkingen: