donderdag 29 januari 2009

Tacx duurtraining D1, 54 km, 1 uur en 30 minuten (146 bpm)


Duurtraining in D1 gereden. De irritatie aan de knie lijkt volledig weg te zijn dus de beslissing om op uithouding te gaan trainen in de sportschool is een goede geweest. Nu wel weer iets anders wat vervelend is, namelijk een steenpuist op mijn zitvlak. Onder het motto "pijn is fijn" heb ik deze duurtraining uitgereden van anderhalf uur maar als het niet zakt dan is drie uur op de tacx ondenkbaar. Buiten zal het niet zo`n probleem zijn. Verder lekker gefietst en ik merk dat mijn ideale trapfrequentie echt een stuk hoger ligt dan vorig jaar. Voor ik het weet zit ik op 110 rpm dus ik moet me steeds inhouden om rond de 100 te blijven rijden. Denk dat mijn ideale trapfrequentie nu zo gemiddeld rond de 100 rpm ligt. Nu naar het ziekenhuis met de kids en mijn moeder om mijn vrouw te bezoeken.

2 opmerkingen:

Erik Cardon zei

Hi Angelo,
Heb al drie dagen niet getraind, de plek in mijn lies was niet een brandplek, veroorzaakt door het zadel van de cardiofiets, maar het is Krentenbaard.
Dit is een besmettelijke bacteriologische infectie, ik denk dat ik het opgelopen heb op de sportschool.De dokter heeft me antibiotica en zalf voor geschreven.
Ik weet nu wel wat jeuk is en pijn “dat is fijn met een P”.
Ik hoop dat deze flauwekul snel over is want dit kunnen we niet gebruiken.
Heel veel beterschap gewenst aan u madame.

Groet,
Erik

Angelo Roelandt zei

Krentenbaard dat ken ik toevallig en komt meestal bij kinderen voor. Ik heb het eens gezien bij een kind en het is inderdaad behoorlijk besmettelijk en het kan er vreemd uit zien. Zou best kunnen dat je het op de sportschool hebt opgelopen. Zo proper is het daar ook niet volgens mij. Ik hoop dat je er snel vanaf bent. Paar dagen rust zal overigens zeker geen kwaad kunnen. Ik begrijp wel dat het klote is dat je even niet kan trainen als je eenmaal lekker bezig bent. Mij krijgen ze ook alleen gedwongen (door ziekte of iets dergelijks) aan de kant. als ik er dan even uit lig dan baal ik wel maar accepteer het uiteindelijk wel en probeer dan maar goed te rusten. Rusten is ook trainen hé !! Ik hoop dat mijn vrouw morgen weer naar huis mag en dan kan ze aan haar herstel beginnen dat minimaal 3 maanden gaat duren. Ze heeft een flinke ingreep gehad want alles bleek kapot te zijn binnen in haar schouder. Nu zit alles met pinnen vast dus maar hopen dat het nu wel goed komt. Bedankt in ieder geval.

Groeten,

Angelo.