zaterdag 14 februari 2009

Duurtraining D1, 113.9 km, 4 uur en 3 minuten, 28.2 km/u


Iets over twaalf uur vertrokken voor een rustige lange duurtraining van zo`n 4 uur. De drie geplande sprintjes sla ik maar over vandaag. Ten eerste lagen de wegen er het eerste uur zeker nog niet goed bij (veel natte stukken en modder) en zoals bekend ben ik nog herstellende van een zware verkoudheid. Via Westdorpe fiets ik richting Hulst op een rustig tempo zo tussen de 28 en de 30 per uur. Tussen Axel en Absdale haal ik iemand in die daarna gelijk aanpikt. Hij blijft in mijn wiel hangen tot aan de stoplichten van Hulst waar hij me netjes bedankt. Schoon fietske trouwens zegt hij. Hij was al om negen vertrokken op de fiets met de toerclub van Hulst. We fietsen samen door tot in het centrum van Hulst en raken natuurlijk aan de praat over fietsen. ik was zelf op weg naar mijn fietsenmaker "Serpenti cycling" om even snel van snelspanners te wisselen en toevallig loopt zijn zoon daar nu stage. Tot ziens roept hij en ik sla linksaf richting Serpenti. Daar ff snel van snelspanners gewisseld de stalen Dt swiss eruit en de originele titanium van bontrager die bij de wielset horen erin. Ze zijn duidelijk lichter en ik duik nu voor het eerst net onder de 7 kilo met mijn fiets.


Snel weer op pad om mijn training te vervolgen. Via Hulst uiteindelijk weer richting Terneuzen. Het is echt prachtig fietsweer vandaag er staat inderdaad niet echt veel wind en ik heb het erg goed naar mijn zin op de Cervélo. Ik voel me op zich prima maar aan mijn hartslag zie ik wel dat ik zeker nog niet 100 procent hersteld ben. Gevoelsmatig gaat het allemaal erg makkelijk maar de hartslag zit toch vaak hoog in D1 ondanks dat beetje wind wat er staat. Via Terneuzen, Hoek en de braakman fiets ik langs de zeedijk naar Breskens. Ook langs de zeedijk staat er niet veel wind maar wel iets meer dan op de andere stukken. Het is een vrij lang stuk wat af en toe ook nog wat op en neer gaat maar ik geniet met volle teugen op dit stuk. Eenmaal aangekomen in Breskens fiets ik via Hoofdplaat weer terug naar Terneuzen. Daarna langs het kanaal terug naar Sas. Perfect gepland want ik kom uit op 4 uur en 3 minuten en heb er dan precies 113.9 kilometer op zitten. Erg lekker gefietst en nergens problemen gehad. Duurvermogen is goed maar zeker nog niet top. Na thuiskomst mijn fiets uiteraard volledig schoongemaakt en daarna lekker onder een warme douche gesprongen.

Geen opmerkingen: