zondag 15 februari 2009

Duurtraining D1, 45.2 km, 1 uur en 32 min, 29.3 km/u


Erg lekker geslapen en na het ontwaken de ochtenpols even gecontroleerd. 62 slagen per minuut zo`n 12 a 14 slagen hoger als normaal (althans in topconditie) toch voel ik me goed uitgerust en is de verkoudheid nagenoeg helemaal verdwenen. De weegschaal geeft 65.7 kilo aan dus dat gaat zeker de goede kant op. Na het ontbijt twijfel ik wat ik ga doen. Binnen op de tacx of buiten fietsen. Even buiten kijken dan maar, zo slecht ziet het er niet uit. Nog even de buienradar checken en ook daar ziet het er niet dreigend uit. De keuze is dan snel gemaakt, de fietskleren aan dus. Om 11:55 precies vetrek ik en ik ben nog geen 100 meter onderweg en ik voel de eerste druppeltjes al. Ik zit nu eenmaal op de fiets dus terugkeren is geen optie meer. Achteraf gezien een goede keuze want heel af en toe voelde ik wat druppels onderweg maar daar bleef het dan ook bij. De wind was wel een stuk duidelijker aanwezig dan gisteren maar gisteren was het dan ook nagenoeg windstil. Ik besluit wel in de buurt van huis te blijven zodat ik snel terug kan als het echt door begint te regenen. Ik zoek de wat bredere polderwegen op en de mooiere fietspaden en fiets twee grote rondjes via Sluiskil, Hoek, Terneuzen en Sluiskil. Na twee ronden buig ik terug af naar Sas en kom weer erg mooi uit wat de tijd betreft. De geplande D1 - D2 - D1 heb ik vandaag niet uitgevoerd, gewoon heel de tijd in D1 blijven rijden om het lichaam niet te veel te belasten. Geen kou gehad en geen echte regen onderweg, kortom prima fietsweer. Maandag en dinsdag zit ik weer in dagdienst en maandag heb ik ook een rustdag wat het trainen betreft.

1 opmerking:

Erik Cardon zei

Hi Angelo,

Zaterdag lekker bezig geweest zie ik.
Had spijt dat ik niet kon snipperen, want ik kan natuurlijk ook niet wachten om eens 4 uur te trainen.
Afgelopen week 10 uur getraind met veel kracht in het programma.
Heb een nieuw stukje geschreven op mijn blog, schrik niet van de foto.

Groet,

Erik