vrijdag 13 februari 2009

Tacx specifieke kracht week 7, 40.4 km, 1 uur en 12 minuten

Vandaag laatste vroegedienst gehad dus lekker "WEEKEND" en ik voel me gelukkig echt al een stuk beter dan de afgelopen dagen. Besloten om de geplande specifieke krachttraining toch maar te gaan rijden op de tacx. 5 blokken van 3 minuten aan 60 rpm aan een wattage dat schommelt tussen de 285 en tot iets boven de 300 watt. Het eerste krachtblok ging nog wel aardig al voelde ik wel al gelijk dat het niet veel zou worden vandaag. tweede en derde blok nog wel onder en tegen omslagpunt kunnen rijden maar deze blokken voelde wel al erg slecht aan. Voorlaatste blok 20 seconden net boven omslagpunt gereden en laatste blok zelfs anderhalve minuut boven omslagpunt moeten rijden. Geen prettig gevoel dus die laatste twee blokken. Daarna een half uurtje op souplesse gefietst in D1. Achteraf toch blij dat ik deze training heb afgewerkt. Morgen beloofd het een mooie dag te worden om buiten te fietsen met vrij weinig wind (Nw 2) dus schuif ik de lange duurtraining die gepland stond op zondag naar morgen. Ik gebruik nu weer de grafieken van de polar protrainer 5 software. Dankzij medeblogger Arno ben ik erachter gekomen hoe je de geëxporteerde hrm files van de tacx op kan slaan in de protrainer kalender. daarvoor nogmaals mijn dank !!! het is handiger en overzichtelijker om één logboek bij te houden in plaats van twee.

Geen opmerkingen: