zaterdag 21 februari 2009

Duurtraining D1, 92.7 km, 3 uur en 11 minuten, 29.1 km/u


Iets over twaalf uur vertrokken voor wederom een rustige lange duurtraining in D1. Ik duik gelijk Belgie in en heb besloten om uiteindelijk naar Sluis te rijden. De wind lijkt iets minder krachtig dan gisteren en gelijk bij het vertrek begint het zachtjes wat te druppelen. Via assenede fiets ik naar Bassevelde daarna naar Kaprijke en uiteindelijk kom ik weer in Watervliet uit wat bekender terrein is voor mij. Mooi stuk dat eerste gedeelte, na zo`n 45 minuten stopt het gelukkig met druppelen, nat ben ik er niet van geworden. Vanuit Watervliet duik ik terug de polder in en kom als eerste Watervliet - Oudeman tegen daarna Waterlandkerkje. Na een uur breekt de zon lichtjes door wat wil een mens nog meer. Het gaat lekkerder als gisteren en ik geniet met volle teugen van dit ritje tot nu toe. Als ik de polder weer uit kom ben ik ook weer terug in Nederland en fiets nu naar Aardenburg. In Aardenburg zijn er veel mensen op de been en even beland ik achter wat carnaval vierders die op weg zijn naar de start van de optocht. Na Aardenburg fiets ik door Draaiburg en bereik daarna mijn bestemming Sluis. Via Sluis naar Oostburg en via IJzendijke, Biervliet en Hoek terug naar Sas van Gent. Echt een prachtig mooie rit gereden vooral het stuk door Belgie is me erg goed bevallen. Over het algemeen laag in D1 gereden alleen het laatste halfuurtje tegenwind aan een iets hogere hartslag gereden. Gemiddelde hartslag van heel de rit 146 slagen per minuut en de gemiddelde snelheid 29.1 km/u. Dat ziet er allemaal erg goed uit, nog nooit fietste ik mijn duurtrainingen zo makkelijk zeker niet aan deze snelheid en het is nog maar februari. Dat beloofd wat voor de komende maanden. Ik heb er ook hard voor gewerkt in de winter en ook de krachttraining in de sportschool begint zijn vruchten nu toch echt voelbaar af te werpen. Vanavond uit eten met familie in Gent bij de italiaan dus dan kan ik de benodigde koolhydraten weer aanvullen.

2 opmerkingen:

Arno Smit zei

Volgens mij heb je heel wat meer getraind dan je aan het begin van deze week dacht? Weer een beetje fit?

Angelo Roelandt zei

ja, ben gelukkig weer helemaal fit en ik heb inderdaad een mooie trainingsweek achter de rug.