zondag 22 februari 2009

Tacx specifieke kracht week 8, 43.7 km, 1 uur en 18 min


Vol goede moed begonnen aan 6 blokken kracht van 3 minuten aan 60 omwentelingen per minuut. Eerste drie blokken gingen gewoon goed (tussen de 300 en 310 watt) maar daarna werd het erg zwaar. Vijfde blok één tandje lichter geschakeld maar dit resulteerde in een iets te hoge trapfrequentie dus laatste blok weer een tandje zwaarder geschakeld. Laatste minuut van laatste blok duurde tergend lang, echt flink afzien dus. Ik zat al over mijn omslagpunt en als ik toch kapot moet gaan dan maar "goed kapot" laatste 10 seconden dus nog ff wat extra gas gegeven. pfffffff wat een slopende trainingen zijn dit. De benen waren ook deze training weer mijn beste vriend, zelden ligt het bij mij aan mijn benen. Het lijkt soms wel of deze geen verzuring kennen. De benen kunnen het wattage dus erg goed aan het is de conditie "die goed is" maar zeker nog niet optimaal. Door later wat meer te gaan intervallen gaat dit zeker goed komen. Vo2 max kan en moet misschien nog iets omhoog al is het vrij lastig om dit voor elkaar te krijgen. De kracht is dus dik in orde. Herstel na de krachtblokken is overigens ook erg goed, de hartslag zakt vrij snel terug naar de D1 zone. Deze week in totaal net geen 13 uur getraind dus een mooie week achter de rug. Volgende week doe ik het door de weeks iets rustiger aan, ik zit dan in de middagdienst en heb dan iets minder tijd om te trainen. Schema zet ik vanavond weer op mijn blog.

Geen opmerkingen: