dinsdag 10 februari 2009

Hersteltraining, 25.2 km, 46 minuten (129.6 bpm)


Gisteren vroeg mijn bed ingedoken (21:00) en gelukkig goed kunnen slapen. Met de verkoudheid gaat het iets beter maar echt lekker gaat het zeker nog niet. Vandaag van meeting naar meeting gehuppeld op het werk en na thuiskomst op de tacx geklommen om het hoofd wat te legen en de beentjes wat los te fietsen na de krachttraining van gisteren. Een hersteltraining op souplesse van 46 minuten, echt heerlijk om weer even op de fiets te zitten. Ik heb het gisteren ook al aangegeven, de drang om weer buiten te gaan trainen is enorm op het moment. Ten eerste is het buiten fietsen gewoon het mooiste wat er is en ten tweede ben je als sporter altijd op zoek naar een bevestiging "heeft de verrichte arbeid in de winter wel gebracht waar ik op gehoopt had?" Het doel was en is vooral mijn klimsnelheid (vermogen) verhogen. Mijn benen voelen nu in ieder geval echt supergoed aan en ook qua uiterlijk van de beentjes kun je nu intussen toch wel spreken van een lichte metamorfose. Dat geldt overigens ook voor het bovenlichaam dat ziet er allemaal een stuk beter uit dan vorig jaar. Ondanks de duidelijke toename van spiermassa zit ik wat het gewicht betreft weer terug op de 66 kilo dus ook dat gaat de goede kant op. Ik ben dus helemaal klaar voor de lange duurtrainingen om de kracht om te gaan zetten in de fietsbeweging en nog wat extra gewicht te verliezen. Binnen een paar weken zou ik ook graag weer eens willen trainen in Limburg maar dat ligt natuurlijk vooral aan de weersomstandigheden. Het trainen in de sportschool doe ik overigens met erg veel plezier en zoals ik al eerder heb aangegeven blijf ik dit wekelijks doen. Ook tijdens het fietsseizoen zal ik 1 keer per week naar de sportschool blijven gaan om de kracht te onderhouden. Het zou zonde zijn om er mee te stoppen daarbij las ik in een artikel van het blad "fiets" dat het effect van de krachttraining na een bepaalde tijd gewoon verdwijnt als je er volledig mee stopt. Als de verkoudheid en het weer beiden een beetje mee werken hoop ik van het weekend weer eens buiten te kunnen fietsen. Morgen staat de sportschool weer op het programma.

Geen opmerkingen: