vrijdag 20 februari 2009

Duurtraining D1, 85.8 km, 3 uur, 28.7 km/u


Om half één opgestaan na mijn laatste nachtdienst en even de tijd genomen om goed wakker te worden. Om 14:00 stap ik op de fiets, het zonnetje schijnt en volgens de buienradar zou het niet meer gaan regenen de komende uren. Eerst langs het kanaal naar de sluizen van Terneuzen gefietst. De eerste kilometers gaan moeizaam met de wind schuin op kop. Daarna via Hoek naar Philipinne en via de braakman richting Breskens. Er staat toch een redelijk stevig windje vandaag maar op een licht verzetje merk ik er eigenlijk niet veel van. De snelheid schommelt tussen de 22 en de 28 per uur en eenmaal aangekomen op de zeedijk richting Breskens schakel ik nog maar een tandje lichter. Na anderhalf uur fietsen gaat het bijna vanzelf en voelen de benen erg goed aan. na zo`n 42 kilometer zij en tegenwind kom ik aan in Breskens en besluit maar gelijk dezelfde weg terug te fietsen richting Sas van Gent. De wind is nu uiteraard in het voordeel dus de snelheid gaat nu flink omhoog. Op de meeste stukken tussen de 35 en de 40 per uur en de hartslag hou ik uiteraard in D1. Op de stukken die licht omhoog gaan en de viaducten kom ik uit het zadel om even flink op de pedalen te stampen (net als op de heenweg overigens) Ik voel me prima en het gaat lekker, het laatste stuk langs het kanaal naar Sas peddel ik rustig voort. Vier uur rijden gaat wegens tijdgebrek niet lukken vandaag maar na drie uur stap ik toch erg voldaan van de fiets. Als het weer een beetje mee zit herhaal ik deze rit morgen nog eens.

Geen opmerkingen: